بهترین بازی‌های تبلت و کامپیوتر برای کودکان (بخش اول)

بهترین بازی‌های تبلت و کامپیوتر برای کودکان (بخش اول)

در این مقاله ده بازی برتر تبلت و کامپیوتر را که برای  کودکان به شما معرفی می‌کنیم. ما این بازی‌ها را خیلی با دقت انتخاب کرده‌ایم که برای کودکان مناسب باشند. 

چیزهای زیادی درمورد این که بازی‌های ویدئویی برای کودکان مضر است شنیده‌ایم. در دهه 70 گفته می‌شد که بازی پکمن نشان می‌دهد که جامعه درحال نابودی است، چرا که باعث می‌شود بچه‌ها در خیابان‌ها به دنبال نقاط نورانی بگردند. 

البته چنین اتفاقی هیچ جای دنیا رخ نداد و حال در دنیای جدید بسیاری از محققین حتی بازی‌های ویدئویی را برای کودکان پیشنهاد هم می‌دهند. بازی‌های ویدئویی باعث می‌شوند که کودک راحت‌تر مسائل را حل کرده و قوه‌ی تجسم آن‌ها را ارتقا می‌بخشد. این فعالیت پویا بسیار بهتر از منفعلانه نشستن رو به روی تلویزیون است. 

با این حال باید حواستان باشد که کودکانتان بازی‌های مناسب سنشان را انجام دهند. ما در این مقاله ده بازی برتر را برای کودکان 5 تا 11 سال به شما معرفی می‌کنیم. این بازی‌ها جذاب هستند و اصلاً خشن نیستند. البته این بازی‌ها برای هر سنی می‌توانند جذاب باشند. 

1- Sago Mini Friends

این سری بازی‌های کوچک خلاقیت، حل مسئله و مهارت را ارتقا می‌بخشد. شما از بین شخصیت‌های رنگی یکی را انتخاب می‌کنید و با آن به خانه‌های کارتونی محله سر می‌زنید. 

در می‌زنید و از طرف صاحب خانه دعوت می‌شوید. می‌توانید در این بازی لباس انتخاب کنید، خانه پرنده بسازید و یا یک اسنک بخورید. 

همه چیز در این بازی رنگی و شاد است و حس یکدلی و دوستی را در کودک ارتقا می‌دهد. 

game

 

اندروید/iOS/PC

2- Lego Creator Islands

بیشتر والدین ترجیح می‌دهند ببینند کودکانشان با لگو واقعی بازی می‌کنند نه لگوهای مجازی روی تبلت. اما وقتی لگو واقعی در دسترس نیست این بازی را می‌توانید جایگزین کنید. 

در این بازی شما باید آجرها را جمع کرده و با آن‌ها لگو خریداری کنید و با چند ضربه دست با آن‌ها چیزهای مختلف بسازید. در طول زمان شما خانه، اتومبیل و چیزهای مختلف خواهید داشت. نقطه مثبت این بازی اینجاست که دیگر پایتان روی لگوها نخواهد رفت. 

game

اندرویدiOS

3- Toca Kitchen 2

اگر کودک شما زیاد با تبلت بازی می‌کند به احتمال زیاد یکی از بازی‌های Toca Boca را روی دستگاه خود نصب دارید. این بازی‌ها یک سری هوشمندانه از آموزش و بازی هستند و یکی از بهترین نمونه‌های آن‌ها Toca Kitchen 2 است. 

این بازی درمورد آشپزی است. در این بازی می‌توانید هرطور که دوست دارید غذا درست کنید. با استفاده از دستور پخت خودتان و تعداد زیادی کاراکتر رنگی می‌توانید در این آشپزخانه‌ی مجازی هرکاری که دوست دارید انجام دهید. 

game

اندروید / iOS نسخه غیر رایگان

4- Llama Spit Spit

Llama Spit Spit یک بازی تیراندازی است که در آن یک لامای پرنده دشمنان کارتونی خود را با یک سری سلاح‌های خیلی پیشرفته منفجر می‌کند. 

کنترل این بازی بسیار ساده است و حتی بازیکن‌های خیلی کوچک نیز از پس آن برخواهند آمد. 

گیم

اندرویدiOS

5- Disney Crossy Road

در این بازی که تغییر یافته‌ی بازی اصلی Crossy Road است، کاراکترها در یک فضای بی پایان می‌دوند و سعی می‌کنند غرق نشوند و یا قطار آن‌ها را زیر نگیرد. نقطه جذاب این بازی کاراکترهایی است که می‌توانید با طی کردن مراحل قفل آن‌ها را باز کنید. 

Disney Crossy Road مشابه همین بازی است امiOSا شخصیت‌های آن کاراکترهای والت دیزنی هستند که آن را برای کودکان بسیار جذاب‌تر می‌کنند. 

اندرویدiOS

بخش دوم

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

احسان

جمعه, 11 اسفند 1396

خوب بود ممنون ولی ه اشکال مشترک این هست که همه زبان خارجی هستند

پاسخ

ثبت نظر