هفت ترفند برای ارتقای پروفایل لینکدین (بخش اول)

هفت ترفند برای ارتقای پروفایل لینکدین (بخش اول)

اگر می‌خواهید پروفایل لینکدین حرفه‌ای داشته باشید این مقاله را بخوانید.

لینکدین منبعی بسیار خوب برای کسانی است که به دنبال شغل می‌گردند و یا قصد دارند ارتباطات حرفه‌ای خود را ارتقا بخشند. اما اگر ندانید چگونه پروفایل خوبی برای خود بسازید خیلی برای شما کارآمد نخواهد بود. 

چه کار کنیم که بیشتر در جست و جوها دیده شویم؟ چه کار کنیم که در جست و جوهای مرتبط دیده شویم و چه کار کنیم که افراد بیشتری به پروفایل ما سر بزنند؟ 

ما پایه را بر این اساس می‌گذاریم که شما ترفندهای پایه مثل انتخاب عکس حرفه‌ای و به روز رسانی اطلاعات را می‌دانید و ترفندهای حرفه‌ای بهبود پروفایل لینکدین را به شما آموزش می‌دهیم. 

 

1- به طور واضح خود را معرفی کنید

میلیون‌ها نفر در لینکدین حساب کاربری دارند. چه کار کنیم که دیده شویم؟ 

پاسخ ساده است: واضح باشید. به جای این که خود را به عنوان یک مدیر معرفی کنید، بگویید که مدیریت فناوری اطلاعات دارید، یا بگویید که دارای مدرک مدیریت فناوری اطلاعات با تخصص در زمینه‌ی سیستم‌های پیشرفته هستید. 

هرچه جزئیات بیشتری را درمورد حرفه‌ی خود و آنچه دنبالش هستید معرفی کنید بیشتر دیده می‌شوید. 

برای مثال اگر b2b copywriter را جست و جو کنید 800 مورد یافت می‌شود اما اگر b2b saas copywriter را جست و جو کنید با این نتایج روبه‌رو می‌شوید. 

linkdin

 

شاید افراد کمتری موارد خاص‌تر را جست‌وجو کنند اما احتمال این که همان افراد شما را استخدام کنند بیشتر است. 

شاید این ترفند کمی اعصاب خرد کن باشد اما بسیاری از افراد حرفه‌ای آن را پیشنهاد می‌دهند. 

 

2- با پروفایل لینکدین خود مانند سایت‌های فروش آنلاین برخورد کنید 

اگر قصد دارید پروفایل لیندیک خود را ارتقا دهید این مورد مهم‌ترین مورد است. 

یک مشتری، کارفرما یا شریک کاری بالقوه کاری به تجربیات و مهارت‌های شما ندارند بلکه چیزی که برایشان مهم است این است که با این مهارت‌ها چه کار می‌توانید بکنید و شما باید بتوانید مهارت‌های خود را به آن‌ها بفروشید. 

درحالی که پروفایل لینکدین رزومه‌ی آنلاین شماست اگر می‌خواهید که ارتباطات حرفه‌ای بهتری بگیرید باید چیزی بیشتر از آن باشد. باید بتوانید پروفایل خود را به کسانی که برایشان جذاب است بفروشید. 

شاید مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه کنید مشتری شماست. با پروفایل لینکدین خود قصد دارید چه کسی را جذب کنید؟ آیا قصد دارید در یک شرکت بسیار بزرگ کار پیدا کنید یا یک استارت آپ محلی؟ می‌خواهید یک معلم شوید یا مکانیک هواپیما؟

از آن مهم‌تر چه می‌خواهید؟ اگر بتوانید آن‌ها را متقاعد کنید که چیزی بیشتر از رقیبان خود دارید شما برنده شدید. 

هرچه بهتر درک کنید که پروفایل لینکدین خود را به چه کسی می‌فروشید بیشتر نتیجه خواهید گرفت. دقت کنید که برای چه کسی پروفایل خود را می‌سازید و آن‌ها به دنبال چه چیزی هستند. 

 

3- با پروفایل خود یک داستان تعریف کنید 

وقتی که مخاطب خود را درک کردید و فهمیدید که آن‌ها به دنبال چه چیزی است باید یک داستان بسازید. این بخش یکی از مهم‌ترین ترفند‌ها در ساخت پروفایل لینکدین است و البته سخت‌ترین نیز هست. البته منظور ما از داستان این نیست که قصه تعریف کنید، بلکه بتوانید احساسات آن‌ها را برانگیزید.

چیزی که واضح است این است که یک داستان جذاب افراد را بیشتر از صلاحیت شما مجذوب می‌کند. اگر بتوانید احساسات بینندگان را بیشتر برانگیزید اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. 

شما باید سه سوال را از خود بپرسید: 

  • مشتری احتمالی شما چه مشکلاتی دارد؟
  • شما چطور می‌توانید به آن‌ها کمک کنید؟ 
  • خواننده‌ی شما بعد از خواندن این داستان چه حسی خواهد داشت؟

اگر بتوانید در خلاصه‌ی معرفی خود به این سه بخش بپردازید پروفایلی متفاوت از بقیه خواهید داشت. 

یک مثال خیلی خوب از خط شروع برای درگیر کردن مخاطب با پروفایل لینکدین شما: 

« اگر به دنبال یک نویسنده و ویرایشگر باهوش می‌گردید که کارش را خوب بلد است دیگر نتایج جست و جو را بالا و پایین نکنید، چون که مرا یافته‌اید.» 

دلیل جذابیت این خط شروع این است که احساسات خواننده را درگیر کرده و حس صمیمیت را به او القا می‌کند. 

این که بتوانید یک داستان جذاب را در دنیای تجارت بیان کنید کاری دشوار است. اما غیرممکن نیست. اگر زبان انگلیسی شما خوب است برای این که دریابید چگونه می‌توانید داستان جذاب‌تری بگویید اینجا را کلیک کنید. این مقاله مصاحبه‎ی  Harvard Business Review با رابرت مک کی است که ایده‌های خیلی خوبی را به شما ارائه می‌دهد. 

درضمن به یاد داشته باشید که در حالی که خلاصه‎ی کارهای شما بخش مناسبی برای تعریف کردن یک داستان است می‌توانید داستان خود را در بخش تجربیات ادامه دهید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر