هفت ترفند برای ارتقای پروفایل لینکدین (بخش دوم)

هفت ترفند برای ارتقای پروفایل لینکدین (بخش دوم)

لینکدین منبعی بسیار خوب برای کسانی است که به دنبال شغل می‌گردند و یا قصد دارند ارتباطات حرفه‌ای خود را ارتقا بخشند. اما اگر ندانید چگونه پروفایل خوبی برای خود بسازید خیلی برای شما کارآمد نخواهد بود. 

چه کار کنیم که بیشتر در جست و جوها دیده شویم؟ چه کار کنیم که در جست و جوهای مرتبط دیده شویم و چه کار کنیم که افراد بیشتری به پروفایل ما سر بزنند؟ 

ما پایه را بر این اساس می‌گذاریم که شما ترفندهای پایه مثل انتخاب عکس حرفه‌ای و به روز رسانی اطلاعات را می‌دانید و ترفندهای حرفه‌ای بهبود پروفایل لینکدین را به شما آموزش می‌دهیم. 

برای خواندن قسمت اول خبر اینجا را کلیک کنید.

4- به مشتریان خوب بگویید که چه کار کنند 

این یکی از بزرگ‎ترین اشتباهاتی است که بسیاری از افراد در پروفایل لینکدین خود انجام می‌دهند. اطلاعات بسیار زیادی را درمورد خود در پروفایل نوشته و به خواننده می‌سپارند که تصمیم بگیرد باید با این اطلاعات چه کار کند. 

شما باید به خواننده بگویید که چه کار کند. برای مثال: 

« اگر به دنبال یک نویسنده و ویرایشگر خوب هستید با من تماس بگیرید. شما می‌توانید از طریق ایمیل من name@something.com، با من درتماس باشید. من در اسرع وقت پاسخ شما را می‌دهم تا برای عقد قرارداد، پروژه‌های جذاب، به طور کلی نویسندگی بیشتر صحبت کنیم.»

این متن به خواننده می‌گوید که شما دنبال چه چیزی هستید و چرا باید با شما همکاری کنند. 

GrammarChic چهار چیز را برای این که به مشتریان بالقوه خوب بگویید که چه کار کنند مناسب می‌داند: خلاصه نویسی، کلمات قوی، یک پیشنهاد واضح و اطلاعات تماس. 

شما این اطلاعات را می‌توانید در بخش تجربیات خود نیز وارد کنید. البته برای این که با شما تماس بگیرند التماس نکنید اما طوری بنویسید که اگر خواستند با شما تماس بگیرند به راحتی بتوانند اطلاعات شما را بیابند. 

 

5- از رسانه برای جذاب کردن پروفایل خود استفاده کنید. 

هدف پروفایل لینکدین به اشتراک گذاری اطلاعات است که باعث می‌شود متن‌های طولانی در آن نوشته شود. اما علم ثابت کرده که انسان جذب تصویر می‌شود. از این قابلیت استفاده کرده و عکس و فیلم را به پروفایل خود اضافه کنید. 

برای مثال می‌توانید در بخش خلاصه و تجربیات خود از عکس و فیلمی استفاده کنید که بخشی از پروژه‌ای که روی آن کار کرده‌اید را نشان می‌دهد. می‌توانید به مقاله‌ای که چاپ کرده‌اید و یا خبری که درمورد کارتان چاپ شده یک لینک دهید. حتی می‌توانید تصویری از خود را در طی یک کنفرانس منتشر کنید. 

هرچه باشد می‌تواند توجه مردم را به خود جلب کند و این چیزی است که برای جذاب کردن پروفایل لینکدین حرف اول را می‌زند. 

شما حتی می‌توانید به پروفایل خود اسلاید شو اضافه کنید. اگر یک اسلایدشوی خوب از کار خود دارید حتماً آن را روی پروفایل لینکدین خود قرار دهید. 

 

6- از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

شما توسط کلمات کلیدی پیدا می‌شوید. درضمن یافتن کلمات کلیدی صحیح کاری بسیار ساده است. اگر مدتی را صرف فکر کردن به مشتری/کارفرما/ ارتباطات ایده‌آل خود بکنید می‌فهمید که آن‌ها چه چیزهایی را جست و جو می‎کنند. 

برای مثال اگر به دنبال یک پست مدیریتی برای یک شرکت غیرانتفاعی هستید به احتمال زیاد افراد مورد نظر شما چیزهایی مانند «مدیریت غیر انتفاعی» «رهبری غیر انتفاعی» یا «جذب سرمایه» را جست و جو خواهند کرد. 

به دنبال یک کار به عنوان توسعه گر اپلیکیشن می‎گردید؟ «توسعه گر جاوا» «برنامه نویسی جاوا»، «ساخت اپلیکیشن» «توسعه سوییفت» از کلمات کلیدی مشابه استفاده کنید. درضمن انگلیسی همین کلمات را نیز استفاده کنید. 

به خاطر داشته باشید که نتایج در جست و جوهای مشابه یکی نخواهد بود. برای مثال پاسخ دریافتی از «مدیریت جاوا» و «توسعه گر جاوا» بسیار متفاوت خواهد بود. 

درنتیجه همه‌ی کلمات کلیدی را بنویسید. 

اولین کلمه‌ی کلیدی شما باید در عنوان، تیتر مقام، خلاصه، تجربیات، پروژه‌ها، تصدیق نامه‌ها، کتاب‌های چاپ شده و هرجای دیگر باشد. 

عنوان شما از همه مهم‌تر است. برای مثال به جای این که بنویسید « مدیر مسئول» بنویسید «مدیر مسئول برای بخش ترمو پرینت» 

به این صورت نه تنها دو کلمه‌ی کلیدید اضافه کرده‌اید بلکه مردم بهتر می‌فهمند که شما چه کار می‌کنید. 

اما در استفاده از کلمات زیاده روی نکنید.

این موضوع خیلی مهم است. به یاد داشته باشید که از کلماتی استفاده کنید که بیانگر چیزی هستند و احساسات خواننده را درگیر می‌کنند. به زور جای دادن تعداد زیادی کلمه‌ی کلیدی در پروفایل اصلاً جالب نیست و نمی‌تواند بیانگر توانایی‌های شما باشد. 

 

7- فعال باشید 

شاید این یک ترفند برای بهبود پروفال نباشد اما باعث می‌شود که پروفایل شما بیشتر دیده شود. هرچه بیشتر روی لینکدین فعال باشید بیشتر دیده می‌شوید. 

چه به اتصالات آن‌ها متصل باشید یا نظر شما را در یک گروه ببینند و یا شما به آن‌ها پیام داده باشید این کار باعث می‌شود که بیشتر دیده شوید. 

لازم نیست که زمان زیادی را روی لینکدین سپری کنید. تنها کافی است که یک مقاله را مرتبط با کار خود منتشر کنید، شبکه‌ی خود را درمورد کاری که در حال انجام آن هستید به روز کنید، زیر پست‌های دیگران نظر بدهید و کارهایی از این قبیل. 

برای موفق بودن روی لینکدین سعی کنید مفید باشید 

هدف لینکدین برقراری ارتباط است. گاهی اوقات این ارتباطات باعث می‌شود که یک کار پیدا کنید. اما این که افراد بیشتری را در زمینه‌ی خود بشناسید همیشه خوب است. 

بهترین راه برای ارتباط با دیگران این است که مفید باشید. این بهترین روش برای دیده شدن و ارتقای پروفایل لینکدین است. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علیرضا

پنج‌شنبه, 18 بهمن 1397

با تشکر از سایت عالیتون

ببخشید ایا امکان خرید لایک اینستاگرام یا ویو اینستاگرام وجود داره؟

پاسخ

ثبت نظر