حذف بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس برای پلی‌استیشن3 و ویتا

حذف بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس برای پلی‌استیشن3 و ویتا

سونی در حال ایجاد تغییرات اساسی در پلی‌استیشن پلاس است. از زمستان سال آینده دیگر هیچ بازی برای پلی‌استیشن3 و پلی‌استیشن ویتا رایگان نخواهد بود. سونی همه‌ی تمرکز خود را روی پلی‌استیشن 4 قرار داده است. متاسفانه با وجود این تغییرات قیمت 3 و ویتا تغییری نخواهد کرد. 
از هشت سال پیش شرکت سونی بازی‌های رایگانی را در اختیار مشترکین پلی‌استیشن پلاس قرار می‌داده است. البته پلی‌استیشن پلاس رایگان نیست اما بازی‌های رایگان یکی از مکاناتی بود که در اختیار مشترکین قرار می‌گرفت. سونی دو بازی رایگان برای پلی استیشن4، دو بازی برای پلی‌استیشن 3 و دو بازی برای ویتا منتشر کرده بود اما این روند تا سال آینده قطع خواهد شد. 
سونی در پستی در وبسایت خود، اعلام کرد که از زمستان سال 97 بازی‌های ماهانه پلی‌استیشن پلاس دیگر برای پلی‌استیشن3 و پلی‌استیشن ویتا منتشر نخواهد شد. 
خوشبختانه سونی این خبر را یک سال زودتر داده و کاربران کنسول‌های پلی‌استیشن3 و ویتا یک سال وقت دارند که دستگاه خود را با یک پلی‌استیشن4 تعویض کنند. 
هر بازی که تا 17 اسفند 97 خریداری کنید مشمول این تغییرات نخواهد شد البته اگر حق حساب پلی‌استیشن پلاس خود را پرداخت کنید. اما پس از آن دیگر نمی‌توانید هیچ بازی جدیدی را به رایگان دریافت کنید و باید چیزی حدود 60 دلار بپردازید. 
سونی اعلام کرده که دلیل این اقدامش این است که بیشتر کاربران مشترک پلی‌استیشن پلاس دارای کنسول پلی‌استیشن4 هستند و درخواست‌ها برای پلی‌استیشن3 و ویتا بسیار کم است. اما به نظر می‌رسد که گیمرهایی که دارای این کنسول‌ها هستند نظری متفاوت دارند. 
سونی بارها به خاطر کیفیت بازی‌های پلی‌استیشن4 روی پلی‌استیشن پلاس مورد انتقاد قرار گرفته است چرا که این بازی‌ها بیشتر بازی‌های آزادی هستند که بیشتر مردم هیچ گاه آن‌ها را بازی نخواهند کرد. چیزی که گیمرها می‌خواهند این است که بتوانند بازی‌های مشهور را یکی دو سال پس از انتشار به رایگان بازی کنند. 
البته انتظار می‌رود که با حذف بازی‌های پلی‌استیشن3 و ویتا کیفیت بازی‌ها برای پلی‌استیشن4 ارتقا یابد. 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر