8 ترفند ساده برای افزایش قدرت و سرعت وای فای

8 ترفند ساده برای افزایش قدرت و سرعت وای فای

استفاده از اینترنت این روزها کاملاً عادی و همه‌گیر شده است و حتماً شما هم در خانه خود از مودم وای فای استفاده می‌کنید اما سرعت پایین اینترنت بدترین مشکلی است که شاید همه ما بارها و بارها با آن مواجه شده باشیم. نگران نباشید با 8 ترفند ساده می‌توان باعث افزایش سرعت وای فای شد. 8 ترفند ساده برای تقویت سیگنال‌های وای فای را در فيسيت بخوانيد.

استفاده از اینترنت این روزها کاملاً عادی و همه‌گیر شده است و حتماً شما هم در خانه خود از مودم وای فای استفاده می‌کنید اما سرعت پایین اینترنت بدترین مشکلی است که شاید همه ما بارها و بارها با آن مواجه شده باشیم. نگران نباشید با 8 ترفند ساده می‌توانید قدرت و سرعت وای فای خود را افزایش دهید. با 8 ترفند ساده برای تقویت سیگنال‌های وای فای همراه فیسیت باشید.

1- از آخرین تکنولوژی وای فای استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن اینترنتی سریع، قابل‌اعتماد و پرقدرت استفاده از جدیدترین تکنولوژی و استاندارد موجود است. پیش‌تر استانداردهای A، B، G و N مرسوم بودند اما این استانداردهای قدیمی دیگر پاسخ‌گو نیستند. در حال حاضر استاندارد وایرلس AC بهترین گزینه پیش رو و در دسترس است بنابراین اگر مودم روتر شما از این استاندارد پشتیبانی کند بسیار سریع‌تر از استاندارهای دیگر به اینترنت دسترسی خواهید داشت.

2- مودم روتر را در بهترین موقعیت فیزیکی قرار دهید

یکی از ساده‌ترین و بی هزینه‌ترین راه‌ها برای تقویت سیگنال‌های وای فای، قرار دادن مودم روتر وایرلس در مکانی است که بهتر بتواند سیگنال‌های وای فای را منتشر کند. جالب است بدانید همه اجسام و موانع موجود در فضا (همچون دیوارها، آینه، کمد و...)، فاصله مودم تا دستگاه‌های متصل شونده، ارتفاع قرارگیری مودم و... روی قدرت سیگنال‌های وای فای تأثیر می‌گذارد. بنابراین بهتر است مودم روتر خود را در موقعیتی قرار دهید که تا حد امکان از موانع دور باشد و به دستگاه‌های متصل شونده نزدیک.

برای یافتن بهترین موقعیت برای قرار دادن مودم روتر نرم‌افزار بسیاری کاربردی به نام Heatmapper هم وجود دارد که در انتخاب بهترین موقعیت برای قرار دادن مودم روتر کمک زیادی می‌کند و در نتيجه  باعث افزایش سرعت وای فای هم می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای یافتن بهترین موقعیت برای قرار دادن مودم روتر وایرلس خود این مقاله را از دست ندهید: موقعیت فیزیکی مودم چگونه بر قدرت سیگنال‌های وای فای تأثیر می‌گذارد؟

مودم روتر را در بهترین موقعیت فیزیکی قرار دهید

مودم روتر را در بهترین موقعیت فیزیکی قرار دهید

3- بهترین کانال‌های وای فای را انتخاب کنید

اطراف ما پر از انواع سیگنال‌های wifi است، سیگنال وای فای همسایه‌ها، سیگنال‌های انبوه رادیو و تلویزیون و... . ازدحام و تداخل همه این سیگنال‌ها روی قدرت سیگنال‌های وای فای شما تأثیر منفی می‌گذارد اما نگران نباشید به‌سادگی می‌توانید این مشکل را تا حد زیادی حل کنید!

در واقع مودم روترهای wifi در فرکانس‌های مختلفی کار می‌کنند که رایج‌ترین آن‌ها 2.4 تا 5 گیگاهرتز است و در این فرکانس 13 کانال وجود دارد. به کانال‌هایی که دارای کمترین ازدحام و تداخل هستند اصطلاحاً کانال‌های تمیز یا clean وای فای گفته می‌شود که کانال‌های 1، 6 و 11 هستند.

راه‌حل این است که کانال مورد استفاده سایر دستگاه‌های wifi را پیدا کنید و مودم روتر خود را روی کانالی تنظیم کنید که کمترین سیگنال مزاحم روی آن است.

برای اطلاع از اینکه دستگاه‌های وای فای اطرافتان از چه کانال‌هایی استفاده می‌کنند و اینکه چطور کانال مودم روتر خود را به کانال‌های تمیز تغییر دهید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید: بهبود سرعت اینترنت با انتخاب کانال وای فای مناسب

بهترین کانال‌های وای فای را انتخاب کنید

بهترین کانال‌های وای فای را انتخاب کنید

4- جلو دسترسی افراد غیرمجاز به وای فای را بگیرید

هنگامی‌که تعداد بیشتری به مودم روتر wifi شما متصل شوند سرعت اینترنت کاهش پیدا می‌کند. حالا اگر این افراد، افرادی غیرمجاز باشند و با هک کردن پسورد شما از اینترنت استفاده کنند موضوع جدی‌تر می‌شود. بنابراین باید حتماً روی مودم روتر wifi خود پسورد بگذارید، USSD آن را مخفی کنید و با تنظیم مک فیلتر، آدرس مک دستگاه‌های مجاز را به مودم روتر خود معرفی کنید. با انجام این کارها تا حد زیادی جلو دسترسی افراد غیرمجاز به اینترنت وای فای خود را می‌گیرد و ضمن تأمین امنیت، باعث افزایش سرعت وای فای هم می‌شود.

نحوه تنظیم مک فیلتر روی مودم روتر را از این لینک بخوانید: مک فیلتر، روشی برای جلوگیری از هک شدن وای فای

5- سیگنال‌ها را دستی هدایت کنید

یک روش بسیار ساده و بی هزینه برای افزایش قدرت سیگنال‌های وای فای، هدایت دستی سیگنال‌ها به جهت دلخواه است. با قرار دادن یک قطعه آلومینیوم که آن را به شکل منحنی در آورده‌اید در پشت مودم روتر به راحتی می‌توانید سیگنال‌های wifi را به جهت مناسب هدایت کنید.

این کار در شرایطی که به ناچار مودم روتر خود را کنار پنجره و یا مکانی قرار داده‌اید که بخشی از سیگنال هدر می‌رود، بسیار کاربردی است و باعث افزایش سرعت وای فای هم می‌شود.

هدایت دستی سیگنال‌ها با یک قطعه آلومینیوم

هدایت دستی سیگنال‌ها با یک قطعه آلومینیوم

6- از ابزارهای تقویت سیگنال استفاده کنید

فرض کنید تنها یک مودم روتر wifi دارید و فضای بزرگ! در این شرایط قدرت سیگنال‌های وای فای با توجه به فاصله، به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل ابزارهایی همچون repeater، Booster و extender برای رفع این مشکل و تقویت سیگنال‌های وای فای به وجود آمده است. البته هر یک از این ابزارها در شرایط خاص خود کاربردی است. بنابراین برای بهبود قدرت سیگنال‌های وای فای می‌توانید از این ابزارها استفاده کنید.

برای آشنایی با ابزارهای تقویت سیگنال‌های وای فای و تفاوت این ابزارها پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید: بهترین ابزار برای تقویت سیگنال‌های وای فای چیست؟

 ابزارهای تقویت سیگنال

 ابزارهای تقویت سیگنال

7- روتر خود را هک کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت سیگنال‌های وای فای هک کردن روتر خودتان است! برای این کار باید فیرم ویر DD-WRT را روی مودم روتر خود نصب کنید. نصب این فیرم ویر ضمن افزایش امنیت روتر، گزینه‌های زیادی برای تقویت سیگنال‌های وای فای در اختیار شما قرار می‌دهد.

ناگفته نماند که استفاده از این روش و نصب این فیرم ویر می‌تواند برای مودم روتر خطرناک باشد بنابراین با احتیاط از این روش استفاده کنید.

8- روزانه روتر خود را reboot کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که برای بهبود عملکرد مودم روتر خود می‌توانید انجام دهید، reboot کردن روزانه آن است. بنابراین برای رفع مشکلات احتمالی روزانه یک‌بار مودم روتر خود را reboot کنید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

زهرا واعظ

دوشنبه, 03 آذر 1399

سلام دوست عزیز امیدوارم در کمال صحت و سلامتی باشید.ما اخیرا به خاطر کلاس های مجازی بچه مجبور شدیم که یک خط تلفن جدید با یک اینترنت ای دی اس ال تهیه کنیم.(قبلا روی یک خط دیگر یک ای دی اس ال داشتیم که به دلیل مشکلات زیاد قطع و وصلی ، گفتیم حداقل یک خط جدا داشته باشیم). حالا مشکل اینه که از دیروز مودم جدید نصب شده.ولی متاسفانه سرعت اینترنت خیلی پایینه و کلاس ها در اسکای روم و بیگ بلو باتن با کیفیت خیلی خیلی پایین و قطع و وصلی زاد برگزار میشه و امروز ترجیح دادیم ا هات اسپات موبایل استفاده کنیم...حالا مسالتن؟ ای دی اس ال خط قبلی سرعتش خیلی بهتر بود با وجود اینکه همین مودم بود....می خوام بدونم آیا مک فیلترینگ مودم سرعت رو آورده پایین یا اینکه اینتر نت ما مشکل دیگه ای داره؟ ممنون میشم جواب بدید...ماشالله مخابرات هم اصلا پاسخگو نیست!!!! خدا لعنتشون کنه

پاسخ

محمد

سه‌شنبه, 04 آذر 1399

سلام
فکر نمیکنم "مک فیلترینگ" باعث کاهش سرعت بشه!
حدود یک هفته است که برای خودم و چند نفر دیگه که از مخابرات سرویس اینترنت میگیریم، کیفیت به شدت افت کرده؛ هم سرعت پایین اومده و هم قطع و وصلی پیدا کرده. قطعا مشکل از سمت مخابرات و یا زیرساخته چون من شخصا تا هفته پیش مشکلی نداشتم، همینطور افراد دیگه ای هم تازه به مشکل خوردن
مشکل اینجاست رئیسای بی شرف مخابرات به اپراتور های پیچاره دستور دادن به هر طریقی مشتری رو پیچونه و جواب های مزخرف بدن!
طرف میگفت شاید تو این یه هفته سیم تلفنتون زنگ زده یا پاره شده :)
نه یک لعنت، که صد لعنت بر رئیس روسای مخابرات که دارن پول و اعصاب ملت رو تلف میکنن

پاسخ

ثبت نظر