چگونه از خطر فیشینگ جدید اپ استور اپل پیشگیری کنیم؟

چگونه از خطر فیشینگ جدید اپ استور اپل پیشگیری کنیم؟

مواظب کلاه برداری فیشینگ جدید باشید. این فیشینگ یک ایمیل از طرف شرکت اپل اپ استور برای شما می‌فرستد.

ایمیل‌های فیشینگ یک ترفند قدیمی هستند اما هنوز هم هکرها از آن استفاده می‌کنند. 
ایمیل فیشینگ به این صورت کار می‌کند که به نظر می‌رسد از یک منبع معتبر مثل بانک، فروشگاه‎های آنلاین یا غیره برای شما فرستاده شده‌اند. اما وقتی که روی لینک درون ایمیل کلیک می‌کنید به یک صفحه‌ی تقلبی فرستاده می‌شوید که اطلاعات حساس شما را می‌دزدد. 
جدیدترین ایمیل فیشینگ با عنوان رسید از طرف اپ استور اپل برای شما فرستاده می‌شود. اما این کلاه برداری فشینگ چیست و چگونه باید از آن دور بمانیم؟ 

 

کلاه برداری فیشینگ جدید اپ استور اپل 


این کلاه برداری به این صورت انجام می‌شود که اپل برای خریدی که از اپ استور انجام نداده‌اید یک رسید می‌فرستد. 
این ایمیل به شما می‌گوید که شما یک دوره‌ی یک ماهه‌ی رایگان دریافت کرده‌اید و پس از آن باید پول بپردازید. البته خیلی‌ها هم از طرف YouTube Red یا Sleep Cycle Premium ایمیل دریافت کرده‌اند. 

phishing


هزینه‌ی این اشتراک بسیار گران است، برای مثال برای کاربران  YouTube Red 145 دلار در ماه می‌باشد در نتیجه کاربرانی که شک نمی‌کنند روی لینک Cancel Subscription کلیک می‌کنند و در به صفحه‌ی تقلبی فرستاده می‌شوند که از آن‌ها رمز اپل آی‌دی، شماره حساب و غیره را درخواست می‌کند. 
البته که این یک کلاه برداری است چرا که اپل هیچ گاه اطلاعات حساس شما مثل رمز یا شماره حساب را از طریق ایمیل درخواست نخواهد کرد. درضمن اپل توصیه کرده که رسیدهای اصلی دارای شناسه‌ی قبض هستند که کلاه‌برداران آن را در اختیار ندارند. علاوه بر آن اشتراک این نرم‌افزارها انقدر هم گران نیست. 
حتی اگر به یک ایمیل شک کردید هیچ گاه روی لینک درون آن کلیک نکنید. درعوض به تاریخچه‌ی خریدهای خود در اپ استور روی گوشی بروید تا ببینید که واقعاً چنین درخواستی داشته‌اید یا خیر. اگر هم گول چنین کلاه برداری‌هایی را خوردید رمز اپل آی‌دی خود را خیلی سریع روی آیفون یا وب‌سایت اپل ‌آی‌دی تغییر دهید.
اپل از شما می‌خواهد که ایمیل‌های فیشینگی را که دریافت می‌کنید به آدرس  reportphishing@apple.com فوروارد کنید. اگر چنین ایمیلی دریافت کردید خیلی سریع آن را برای اپل بفرستید تا اقدامات لازم را صورت دهد و دیگران قربانی این ایمیل فیشینگ نشوند. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر