پای رجیستری به برند مطرح بازار هم باز شد

پای رجیستری به برند مطرح بازار هم باز شد

از شنبه، 19 اسفندماه دو برند هواوی و نوکیا هم به لیست برندهای مشمول طرح رجیستری موبایل اضافه شوند.

حتما شما هم مدت‌ها است از اجرای طرح رجیستری، اخبار زیادی را شنیده‌اید اما باید بگوییم به انتهای اجرای این طرح نزدیک هستیم و از شنبه دو برند نوکیا و هواوی هم مشمول این طرح خواهند شد.

طرح رجیستری موبایل که از روز 28 مهرماه برای اولین بار به اجرا درآمد، در فاز اول پایش شبکه موبایل را دنبال می‌کرد اما بعد از این فاز برند آیفون و مخصوصا آیفون X به عنوان اولین برند و گوشی ممنوعه در این طرح در نظر گرفته شدند. در فازهای بعدی طرح رجیستری موبایل سه برند گوگل، بلک بری و موتورلا و در آخرین مرحله تاکنون، برند ال جی شامل رجیستری شدند.

اگرچه طرح رجیستری موبایل به صورت مداوم به اجرا درآمد اما برندهای مطرح بازار مانند هواوی و سامسونگ در این لیست نبودند اما اعلام شده بود که تا پایان سال جاری همه برندها مشمول طرح رجیستری خواهند شد. بر همین اساس به گزارش مهر قرار است از فردا، 19 اسفندماه دو برند هواوی و نوکیا هم به لیست برندهای مشمول رجیستری اضافه شوند.

پیش از این سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی اعلام کرده بود که صاحبان گوشی‌های هواوی و نوکیا تا ساعت 24 روز 18 اسفندماه مشمول اجرای این طرح نمی‌شوند اما بعد از این ساعت گوشی‌های این دو برند هم به لیست گوشی‌های مشمول طرح اضافه می‌شوند و بعد از آن در صورتی که گوشی‌های دو برند هواوی و نوکیا که مشمول طرح رجیستری شده‌اند در شبکه ثبت نشوند، بعد از یک ماه سرویس‌دهی آن‌ها قطع می‌شود.

این آخرین فعالیت طرح رجیستری موبایل در سال 96 نیست و قرار است تا 26 اسفندماه دو برند دیگر سونی و تکنو هم مشمول طرح رجیستری شوند.

براساس گزارشات قبلی تنها برند باقی‌مانده‌ای که طبق برنامه ریزی رگولاتوری باید رجیستری شود، برند سامسونگ است که این برند هم برای خود ماجراهایی دارد. ابتدا رجیستری گوشی‌های سامسونگ به بعد از تعطیلات نوروز ماکول شد اما این تصمیم شایعات و بدگمانی‌های بسیاری را به دنبال داشت. بسیاری معتقد بودند که این تصمیم به نوعی باج‌دهی به سامسونگ برای از دست ندادن بازار شب عید برای دو پرچمدار جدیدش، سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس است. این موضوع باعث شد کاربران زیادی در توییتر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سوالاتی را مطرح کنند و آذری جهرمی هم به این سوالات پاسخ داد. در نهایت برای رفع این شاعبه قرار شد دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس قبل از تعطیلات، مشمول این طرح شوند.

پیشنهاد فیسیت : پرسش و پاسخ های مردم و وزیر ارتباطات در خصوص رجیستری سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را از این لینک ببینید. 

پیشنهاد فیسیت : بررسی کامل مشخصات سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، پرچمداران جدید سامسونگ

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مصطفی

جمعه, 18 اسفند 1396

گوشی های برند ایسوس هم در این طرح قرار خواهند گرفت یا نه ؟

پاسخ

ثبت نظر