رفع فیلتر توییتر در ایران در دست بررسی است

رفع فیلتر توییتر در ایران در دست بررسی است

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در سراسر دنیا است که علی‌رغم فیلتر بودن در ایران هم کاربران زیادی دارد. حالا رفع فیلتر توییتر در ایران در حال بررسی است.

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی است که در سراسر دنیا کاربران زیادی دارد. این شبکه اجتماعی علی‌رغم فیلتر بودن در کشور، در بین ایرانیان هم کاربران بسیاری دارد که البته مقامات دولتی بسیاری هم جز کاربران آن هستند. در ارتباط با همین موضوع چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود که اگرچه توییتر در کشور فیلتر است اما استفاده از این شبکه اجتماعی غیرقانونی نیست.

دقیقا 6 اسفندماه بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا اعلام کرده بود که مسئله رفع فیلتر توییتر به دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده شده است و رفع فیلتر توییتر در حال بررسی نهایی است.

حالا امروز برای بار دیگر معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی، سعید مهدیون در خصوص وعده وزیر ارتباطات درباره بررسی رفع فیلتر توییتر در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی گفت:

توییتر یا شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده در ایران هیچ مسئله‌ای در زمینه مقررات گذاری یا تدوین مقررات برای رفع فیلترینگ ندارد و مسئله فیلترینگ آن‌ها به دلیل مسائل امنیتی و مصادیق مجرمانه است که نیاز دارد تا سطوح عالی نظام در کنار ملی فضای مجازی برای رفع فیلتر تلاش کنند.

مسئله رفع فیلتر شبکه اجتماعی توییتر از سوی وزیر ارتباطات همواره پیگیری می‌شود و در شورای عالی فضای مجازی نیز با نگاه مثبتی مطرح شده است؛ در حال حاضر در معاونت امنیت مرکز ملی فضای مجازی رفع فیلترینگ توییتر به عنوان یک اقدام اساسی و مهم در حال بررسی است.

با این اوصاف هنوز هم رفع فیلتر توییتر در حال بررسی است و هنوز هیچ تصمیم قطعی برای این مسئله گرفته نشده است اما با این وجود معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی تعیین تکلیف شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده را مسئله‌ای ضروری می‌داند. سعید مهدیون در مورد شبکه اجتماعی توییتر و زمینه فعالیت کاربران در آن معتقد است:

توییتر تعداد زیادی کاربر ایرانی و خارجی از جمله مسئولان لشگری و کشوری دارد و مردم در آن با دنیا در تعامل هستند که باعث شده تا این شبکه اجتماعی ابزاری کاربردی برای تحقق دیپلماسی عمومی و گفت‌وگو با دنیا به شمار برود.

به روز رساني: 19 اسفندماه

امروز 19 اسفندماه برای اولین بار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری آنلاینی با خبرنگاران حضور داشت. در این نشست به صورت آنلاین خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف، سؤالات خود را از وزیر ارتباطات پرسیدند و وزیر ارتباطات به این سؤالات پاسخ داد و بخشی از این نشست به موضوع رفع فیلتر توییتر برمی‌گشت!

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر