رفع فیلتر توییتر و یوتیوب به کجا رسید

رفع فیلتر توییتر و یوتیوب به کجا رسید

رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی یوتیوب و توییتر مستلزم تصمیم‌گیری ۳ قوه است و در این زمینه شورای عالی فضای مجازی این فرآیند را نهایی می‌کند.

امروز برای اولین بار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری آنلاینی با خبرنگاران حضور داشت. در این نشست به صورت آنلاین خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف، سؤالات خود را از وزیر ارتباطات پرسیدند و وزیر ارتباطات به این سؤالات پاسخ داد.

یکی از موضوعاتی که در این نشست خبری آنلاین مطرح شد به رفع فیلتر توییتر و یوتیوب برمی‌گشت، موضوعی که مدت‌هاست خبرساز شده است و پیش تر هم محمد جواد آذری جهرمی گفته بود که در حال بررسی و پیگیری موضوع رفع فیلتر توییتر است. وزیر ارتباطات در این نشست خبری آنلاین درباره رفع فیلتر توییتر و یوتیوب اعلام کرد که:

رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی یوتیوب و توییتر مستلزم تصمیم‌گیری ۳ قوه است و در این زمینه شورای عالی فضای مجازی این فرآیند را نهایی می‌کند.

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه این بحث گفت:

فیلتر کردن و یا رفع فیلتر سرویس‌های اینترنتی همچون یوتیوب و توییتر مستقیماً در دست وزارت ارتباطات نیست. وزارت ارتباطات در کمیته فیلترینگ تنها یک رأی دارد. با این حال ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم؛ اما در کل این فرآیند در مرکز ملی فضای مجازی در حال پیگیری است و باید تعیین تکلیف رفع فیلتر توییتر و یوتیوب از سوی سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه انجام شود.

این فرآیند یک تصمیم بین دستگاهی است و با توجه به نگاه‌های مثبت و منفی که به این سرویس‌ها وجود دارد جمع‌بندی نهایی آن از سوی مرکز ملی فضای مجازی و طرح در شورای عالی فضای مجازی اعلام خواهد شد.

اتفاقاً روز گذشته هم معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی، سعید مهدیون در خصوص وعده وزیر ارتباطات درباره بررسی رفع فیلتر توییتر در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی گفته بود:

مسئله رفع فیلتر شبکه اجتماعی توییتر از سوی وزیر ارتباطات همواره پیگیری می‌شود و در شورای عالی فضای مجازی نیز با نگاه مثبتی مطرح شده است؛ در حال حاضر در معاونت امنیت مرکز ملی فضای مجازی رفع فیلترینگ توییتر به عنوان یک اقدام اساسی و مهم در حال بررسی است.

جزییات این خبر را می‌توانید از این لینک بخوانید.

چکیده نشست خبری آنلاین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت لحظه به لحظه توسط فیسیت پوشش داده شد و می‌توانید تمامی پرسش و پاسخ‌های این نشست را از این لینک بخوانید.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر