آنالیز تنفسی در گوشی هوشمند شما قادر به تشخیص چربی سوزی هنگام ورزش کردن می باشد

آنالیز تنفسی در گوشی هوشمند شما قادر به تشخیص چربی سوزی هنگام ورزش کردن می باشد

تلفن هوشمندتان می تواند با آنالیز تنفس شما هنگام ورزش کردن به شما بگوید که آیا در حال چربی سوزی هستید یا نه!

اگر هنگام ورزش کردن توسط دم و بازدمتان قادر باشید کیفیت ورزش خود و میزان چربی سوزی را اندازه بگیرید ورزش کردن شما بسیار دلچسب خواهد شد. با دمیدن در یک وسیله وایرلس ژاپنی قادر خواهید بود وضعیت چربی سوزی و یا حتی سلامت خود را روی گوشی همراهتان ببینید. 


دستگاه آنالیز تنفسی که توسط شرکت ژاپنی NTT ساخته شده است از طریق اندازه گیری غلظت گاز استون در تنفس افراد چربی سوزی در بدن را تشخیص می دهد. استون یکی از محصولات نهایی واکنش شیمیایی ای است که منجر به شکستن اسید های چرب در بدن می‌شود. قابلیت ثبت لحظه ای میزان چربی سوزی بدن هنگام فعالیت بدنی می‌تواند در بیماران دیابت و کسانی که از چاقی مفرط رنج می برند ایجاد انگیزه کند. 
این شرکت در طی سالیان متمادی در حال گسترش و تحقیق بر روی یک دستگاه آنالیز تنفس که اندازه ای در حد کف دست دارد است. آخرین تست‌های این دستگاه در مجله Breath Research چاپ شده که شامل بررسی اثر دستگاه بر روی 17 فرد چاق بوده است. این مطالعات نشان داده است که میزان غلظت استون موجود در تنفس افرادی که ژریم غذایی می‌گیرند و ورزش می کنند به مراتب بیشتر از کسانی است که ژریم ندارند یا فعالیت بدنی کمی دارند. این نتایج در طی 2 هفته مطالعه بر روی افراد گزارش شده و در آخر آزمایش هم وزن و چربی خون افراد برای اثبات درستی تست‌ها گزارش شده است.
بنابر گفته ی Tsuguyoshi Toyooka یکی از مهندسین شرکت NTT Docomo این افزاره به بیماران دیابتی کمک می‌کند تا وضعیت سلامت خود را کنترل کنند و ببینند بیماریشان در چه وضعیتی قرارا دارد. او می‌گوید که در بیماران دیابتی غلظت استون در تنفسشان به مراتب بیشتر از افراد سالم است و این اتفاق نتیجه ی این است که بدن افراد مبتلا به دیابت به علت ناتوانی در جذب گلوکز خون چربی سوزی دارد. 
با این حال شرکت Docmo ابتدا باید توانایی تشخیص استون را در میان دیگر گازهای موجود در تنفس افراد مانند اتانول و هیدروژن داشته باشد و در واقع این دستگاه فقط به استون پاسخ بدهد. راه حل این موضوع استفاده از دو سنسور گازی بر پایه مواد نیمه هادی است که یکی از آنها تنها به استون حساسیت داشته باشد و دیگری به استون و اتانول. به این صورت می توان اثر گازهای اتانول و هیدروژن را در خوانش سنسور گاز کم کرد. 
آخرین نمونه از این دستگاه آنالیز تنفسی قادر به اتصال به تلفن هوشمند از طریق کابل یا بلوتوث می باشد و در حدود ده ثانیه می تواند به تنفس شما در باشگاه ورزشی یا میز شام پاسخ بدهد. اگر این دستگاه شرکت دوکومو وارد بازار بشود به عنوان وسیله ای برای بررسی سلامت بدن به آسانی چک کردن ایمیل معرفی می شود. 
 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: IEEE Spectrum

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر