چطور فایل ها را بین اکانت های گوگل درایو منتقل کنیم

چطور فایل ها را بین اکانت های گوگل درایو منتقل کنیم

اگر بیش از یک حساب گوگل درایو دارید می‌توانید فایل‌ها و فولدرهای خود را به آن حساب دوم منتقل کنید! آموزش نحوه انتقال فایل‌ها بین اکانت‌های گوگل درایو(Google Drive) را در فیسیت بخوانید.

یکی از کاربردی‌ترین سرویس‌های رایگان گوگل، سرویس گوگل درایو (Google Drive) است که 15 گیگ فضا برای ذخیره سازی ابری را در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید بگویید 15 گیگ حافظه خوبی است اما جالب است بدانید این 15 گیگ فضا بین تمام حساب‌های جیمیل، گوگل فوتو (Google photos) و گوگل درایو (Google Drive) مشترک است بنابراین امکان پر شدن این فضا وجود دارد.

برای حل این مشکل راه‌حل ساده‌ای وجود دارد. اگر شما مانند بسیاری از افراد بیش از یک حساب گوگل درایو دارید به سادگی می‌توانید تعدادی از فایل‌ها و فولدرهای خود را به آن حساب دوم منتقل کنید! در ادامه انتقال فایل‌ها بین اکانت‌های گوگل درایو (Google Drive) را به شما آموزش می‌دهیم. با فیسیت همراه باشید.

انتقال فایل‌ها بین اکانت‌های گوگل درایو

انتقال فایل از یک حساب گوگل درایو (Google Drive) به حساب دیگری بدون اینکه بخواهید فایل‌ها را ابتدا دانلود و سپس دوباره آپلود کنید بسیار ساده است. برای انتقال فایل‌ها بین اکانت‌های گوگل درایو کافی است مراحل زیر را طی کنید:

بخش اول:

1- ابتدا اکانتی از گوگل درایو که شامل فایل‌های شماست را باز کنید.

2- فایل یا فولدری که می‌خواهید آن را به حساب دیگری در گوگل درایو منتقل کنید را انتخاب کنید.

3- روی این فایل یا فولدر راست کلیک کرده و گزینه share را انتخاب کنید. ضمنا برای این کار می‌توانید روی آیکن آدمک و + بالای صفحه هم کلیک کنید.

4- حالا نام کاربری حساب دوم گوگل درایو خود را وارد کنید.

5- سپس روی دکمه advanced کلیک کنید.

انتقال فایل‌ها بین اکانت‌های گوگل درایو

انتقال فایل‌ها بین اکانت‌های گوگل درایو

6- در پنجره باز شده در بخش sharing setting دسترسی حساب کاربری گوگل درایو دوم را به Is owner تغییر دهید و نهایتا روی دکمه Send کلیک کنید.

بخش دوم:

7- حالا اکانت گوگل درایو دوم خود را باز کنید.

8- از منو سمت چپ گزینه Shared with me را انتخاب کنید.

9- در گوگل درایو نمی‌توانید از یک فولدر کپی بگیرید اما می‌توانید از فایل‌های داخل فولدر کپی بگیرید و آن را به فولدری دلخواه منتقل کنید. بنابراین روی فایل دلخواه خود راست کلیک کرده و گزینه Make a copy را انتخاب کنید. حالا نام فایل را به نام دلخواه خود تغییر دهید و آن را به فولدر مورد نظر انتقال دهید.

کپی گرفتن از فایل در گوگل درایو

کپی گرفتن از فایل در گوگل درایو

10- حالا دوباره به حساب کاربری گوگل درایو اول خود برگردید و فایل‌های اصلی که منتقل کرده‌اید را حذف کنید تا فضای کافی برای سایر فایل‌ها باز شود.

کار تمام است! به این ترتیب فایل‌های خود را از یک اکانت به اکانت دیگری در گوگل درایو منتقل کرده‌اید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر