چه کار کنیم که بقیه فقط بتوانند بخش‌هایی از فایل ورد را ویرایش کنند؟

چه کار کنیم که بقیه فقط بتوانند بخش‌هایی از فایل ورد را ویرایش کنند؟

اگر پروژه‌ گروهی خود را در ورد انجام می‌دهید می‌توانید کاری کنید که بقیه گروه فقط بتوانند قسمت‌های محدودی از آن را ویرایش کنند و بقیه read_only باشد.

اگر قصد ندارید تنهایی کارتان را انجام بدهید مایکروسافت ورد 2016 کار را بسیار برای شما ساده می‌کند. البته حتی اگر بخواهید که فایل خود را با کسی به اشتراک بگذارید شاید دلتان نخواهد کسی تغییراتی در آن ایجاد کند. شما می‌توانید برای فایل خود محدودیت ایجاد کرده و آن را به حالت فقط خواندنی قرار دهید. 

اما شما می‌توانید کاری کنید که فقط ایجاد تغییرات در برخی از بخش‌های فایل ممکن شود. شما می‌توانید فایل خود را محدود کنید اما مشخص کنید که در چه قسمت‌هایی ایجاد تغییرات ممکن است. 

1- به  Ribbon > Review > Protect group > Restrict Editing بروید. 

2- زیر بخش Editing restrictions گزینه‌ی Allow only this type of editing in the document را تیک دار کنید. 

3- سپس (No changes (Read only را انتخاب کنید. 

ورد

 

4- حال باید از فایل خود محافظت کنید اما بعضی از قسمت‌ها را برای سایر اعضای گروه قابل ویرایش کنید. شما همچنین می‌توانید چندین بخش را به صورت یک جا انتخاب کنید. برای این کار اول بخش مورد نظر را انتخاب کرده، کلید CTRL را فشار دهید و سپس بخش‌های دیگر را انتخاب کنید.

5- با تنظیمات Exceptions می‌توانید انتخاب کنید که چه کسانی قادر به ویرایش فایل شما خواهند بود. شما می‌توانید همه‌ی اعضا را تیک دار کنید و یا گزینه‌ی More users را انتخاب کرده و نام کاربری یا آدرس ایمیل بعضی از کاربران خاص را در آن قرار دهید. 

6- به Start enforcement رفته روی گزینه‌ی Yes, Start Enforcing Protection کلیک کنید. 

7- کادر Start Enforcing Protection باز می‌شود. در این قسمت باید یک رمز وارد کنید. کاربرانی که رمز را می‌دانند می‌توانند محدودیت را شکسته و همه‌ی فایل ورد را ویرایش کنند. اگر رمز را نداشته باشند فقط می‌توانند بخش‌های مشخص شده را ویرایش کنند. 

ورد

 

به این صورت شما می‎توانید یک فایل ورد محدود بسازید. وقتی که کسی فایل را دریافت کرد فقط می‌تواند بخش‌هایی از آن را ویرایش کند. در قاب وظیفه‌ی Restrict Editing با استفاده از گزینه‌های جست و جو می‌توانید ببینید که چه قسمت‌هایی از فایل قابل ویرایش است. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر