اپ استور به طور کامل از دسترس ایرانیان خارج شد

اپ استور به طور کامل از دسترس ایرانیان خارج شد

فروشگاه اپ استور (app store) اپل به طور کامل از دسترس ایرانیان خارج شد و ترافیک داخلی از سمت ایران به برنامه دسترسی ندارند.

از روز گذشته کاربران آیفون‌های اپل در ایران متوجه شدند که به اپ استور (app store) دسترسی ندارند اما این قطع دسترسی، موقتی نبود و در واقع اپ استور به طور کامل از دسترس ایرانیان خارج شد.

داستان این طور بود که کاربران آیفون از روز گذشته هنگامی که برای دانلود برنامه به اپ استور (app store) مراجعه می‌کردند با پیامی با متن زیر مواجه می‌شدند:

اپ استور در کشور یا منطقه شما در دسترس نیست.

اپ استور به طور کامل از دسترس ایرانیان خارج شد

اپ استور به طور کامل از دسترس ایرانیان خارج شد

 

دلیل از دسترس خارج شدن اپ استور برای ایرانیان

بعد از گذشت کمتر از یک روز هنوز دلیل این اتفاق و تصمیم اپل به طور رسمی مشخص نشده است اما حدس می‌زنیم که این موضوع هم تحریمی دیگر علیه ایران باشد، تحریمی که رئیس جمهور امریکا از سال گذشته به راه انداخت.

از همان زمان، یعنی ژانویه سال گذشته، کمپانی اپل شروع به حذف برخی از برنامه‌های توسعه دهندگان ایرانی از اپ استور خود کرد که ابتدا برنامه‌هایی که تراکنش‌های مربوط به بیزنس‌ها را ساده می‌کرد را هدف قرار داده بود. اقدام بعدی اپل در ماه آگوست بود که این بار برنامه‌های پر‌مخاطب از اپ استور حذف شد برنامه‌هایی همچون برنامه شرکت‌های دیجی کالا، دلیون، الوپیک، تخفیفان و علی بابا و بسیاری شرکت دیگر. حالا بار دیگر این اتفاق رخ داده است اما این بار تصمیم کاملا جدی است زیرا اپل به حذف یکی دو برنامه اکتفا نکرده است و به طور کامل اپ استور را از دسترس کاربران ایرانی خارج کرده است.

اگرچه دسترسی به اپ استور از طریق آی پی‌های ایرانی ممکن نیست اما کاربران با استفاده از VPN و تغییر آی پی خود به کشوری غیر از ایران، می‌توانند به اپ استور دسترسی داشته باشند زیرا تنها ترافیک‌های داخلی ایران فیلتر شده‌اند.

این تحریم‌های گاه و بی‌گاه شاید خود دلیلی مهم باشد که طرفداران دو آتشه آیفون و iOS به نشانه اعتراض به سیاست‌های این کمپانی دست از خرید گوشی‌های آیفون با قیمت گزاف بکشند. هنگامی که اپل کاربران ایرانی را به رسمیت نمی‌شناسد و برای این دسته از مشتریان خود سرویسی را ارائه نمی‌دهد پرداخت هزینه‌های زیاد برای داشتن یک دستگاه اپل کار بیهوده‌ای است.

در اقدامات قبلی کمپانی اپل برای تحریم ایران، وزیر ارتباطات اقدامات اپل را بی‌احترامی به حقوق مصرف کننده‌های ایرانی اعلام کرده بود.

پیشنهاد فیسیت : واکنش وزیر ارتباطات به حذف برنامه های ایرانی از اپ استور

نظرات خود در این مورد را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع خبر: theverge


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مصطفی

یک‌شنبه, 21 بهمن 1397

خدا لعنت شان کنه چند میلیون پول دادم حالا برای خدمات ش هر روز یه درد سر دارم

پاسخ

ثبت نظر