آخرین نفس های طرح رجیستری موبایل در سال 96، سه برند سونی، تکنو و شیائومی

reg_1521211188.jpg

از بامداد روز 26 اسفندماه 96، سه برند سونی، تکنو و شیائومی هم وارد طرح رجستری موبایل می‌شوند. این سه برند آخرین برندهای مشمول رجیستری در سال 96 هستند.

اگر پیگیر اخبار طرح رجیستری موبایل از طریق فیسیت باشید حتما در جریان هستید که فردا آخرین سری برندهای برنامه ریزی شده، سونی، تکنو و شیائومی، مشمول این طرح‌ می‌شوند.

بگذارید حالا که به آخرین قسمت طرح رجیستری در سال 96 نزدیک می‌شویم کمی به عقب برگردیم و داستان رجیستری را باری دیگر روایت کنیم. 28 مهرماه بود که برای نخستین بار طرح رجیستری موبایل و با هدف جلوگیری از قاچاق موبایل و سروسامان دادن به بازار آشفته موبایل آغاز به کار کرد. اگرچه فاز اول این طرح تنها با هدف پایش شبکه موبایل جریان یافت اما سودجویان از وضعیت ایجاد شده سو استفاده کرده و قیمت گوشی‌های موبایل را بالا بردند.

به دنبال این ماجرا وزیر ارتباطات به مرئم پیشنهاد کرد که فعلا از خرید گوشی صرف نظر کنند اما این حرف به مزاج فروشندگان موبایل خوش نیامد و اعتراضاتی را به دنبال داشت

بعد از مدتی اجرای طرح رجیستری موبایل به طور جدی آغاز شد و اپل به عنوان اولین برند ممنوعه اعلام شد. از آنجایی که در آن زمان هنوز آیفون X وارد بازار نشده بود، اولین گوشی ممنوعه در طرح رجیستری، آیفون X بود.

در فاز بعدی اجرای این طرح، برندهای موتورلا، گوگل و بلک بری مشمول رجیستری شدند و در فازهای بعدی سه برند ال جی، نوکیا و هواوی به لیست برندهای مشمول رجستری پیوستند.

اگرچه تا به این جای کار برندهای زیادی مشمول رجیستری شدند اما هنوز حرفی از برند سامسونگ به میان نیامده بود که با معرفی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در نمایشگاه جهانی موبایل بارسلون و اعلام عرضه این دو گوشی تا پایان سال 96 (سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از 23 اسفند وارد بازار ایران شدند)، بحث برسر ورود سامسونگ به رجیستری بالا گرفت زیرا گفته شده بود که ورود برند سامسونگ به طرح رجیستری به بعد از تعطیلات عید نوروز ماکول شده است که این موضوع شاعبه باج دهی به سامسونگ برای از دست ندادن بازار شب عید را به راه انداخته بود که البته برای این ابهامات قرار شد که این دو گوشی قبل از عید نوروز به رجیستری بپیوندند.

حالا که به پایان سال 96 تنها چند روز باقی است، آخرین برندهای مشمول رجیستری هم اعلام شدند. از بامداد روز 26 اسفندماه 96 یعنی فردا، سه برند سونی، تکنو و شیائومی وارد طرح رجستری موبایل می‌شوند و از آن به بعد باید در شبکه ثبت خواهند شوند در غیر این صورت بعد از یک ماه گوشی‌های این برند از شبکه خارج می‌شوند و دیگر سرویسی دریافت نمی‌کنند.

به گزارش مهر براساس آمارهایی که رگولاتوری اعلام کرده است تا کنون بیش از 50 هزار گوشی به دلیل ثبت نشدن در شبکه، از دسترس خارج شده‌اند!

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر