بار دیگر مایکروسافت کاربران را مجبور به استفاده از اج می کند

بار دیگر مایکروسافت کاربران را مجبور به استفاده از اج می کند

مایکروسافت در تلاشی دیگر برای زنده نگه داشتن مرورگر اختصاصی خود، اج (microsoft Edge)، لینک‌های برنامه mail را تنها با مرورگر مایکروسافت اج باز می‌کند.

مایکروسافت در تلاشی دیگر برای زنده نگه داشتن اج، لینک‌های برنامه mail را تنها با مرورگر مایکروسافت اج (microsoft Edge) باز می‌کند.

کمپانی مایکروسافت طی این سال‌ها تلاش‌های زیادی برای افزایش کاربران مرورگر اختصاصی خود، مایکروسافت اج (microsoft Edge) انجام داده است، مرورگری که مایکروسافت همواره از امنیت و سرعت آن صحبت می‌کند. با این وجود هنوز هم اج نتوانسته است جایگاه خوبی در بین مرورگرها به‌دست بیاورد. به همین دلیل مایکروسافت تصمیم گرفته است راهی دیگر را امتحان کند.

این بار مایکروسافت در حال تست ایده جدیدی است و اعلام کرده است که در نسخه آتی ویندوز 10، لینک‌های موجود در برنامه mail بدون توجه به مرورگرهای نصب شده روی سیستم کاربران و مرورگر پیش‌فرض آن‌ها، تنها روی اج باز می‌شود.

تیم توسعه‌دهنده و برنامه نویس در مایکروسافت منتظر نتیجه این تست و بازخوردهای کاربران ویندوز 10 هستند، چیزی که از همین حالا مشخص است. کاربران مدت‌ها است که انتخاب خود را کرده‌اند و دو مرورگر کروم و فایرفاکس را به سایر مرورگرها ترجیح داده‌اند. بنابراین مایکروسافت نباید بعد از اعمال این تغییر اجباری، انتظار بازخورد خوبی از سمت کاربران را داشته باشد.

تلاش‌های قبلی مایکروسافت برای ارتقا کاربران مایکروسافت اج

این اولین تلاش مایکروسافت برای رشد تعداد کاربران مایکروسافت اج (microsoft Edge) نیست، قبلا هم مایکروسافت نتایج حاصل از جستجوی کاربران حین استفاده از کورتانا را تنها با مایکروسافت اج باز می‌کرد. گذشته از این مسئله مایکروسافت برای ترغیب کاربران به استفاده از اج، دست به تخریب کروم زده است و طی ویدیوهایی نشان داده است که کروم باتری زیادی مصرف می‌کند.

باید گفت که تاکنون هیچ یک از تلاش‌های مایکروسافت برای جا انداختن مایکروسافت اج در بین کاربران کارساز نبوده است. به نظر می‌رسد که مایکروسافت با این روش‌ها و تخریب سایر مرورگر و مجبور کردن کاربران به استفاده از اج، نمی‌تواند روی نظر کاربران تاثیری بگذارد.

هر یک از ما هنگام استفاده از مرورگرها، به عنوان دروازه ورود خود به دنیای اینترنت، به دنبال ایده‌ال‌هایی هستیم، سرعت، امنیت، سهولت استفاده و هنگ نکردن! مایکروسافت برای ارتقا کاربران اج بایستی روی خواسته کاربران از یک مرورگر کار کند نه اینکه به واسطه اجباری کردن برخی فرآیندها به جامعه کاربران مایکروسافت اج اضافه کند.

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش یکی از کارکنان مایکروسافت در حالی که با استفاده از اج دمویی از Azure migration را ارائه می‌داد، مرورگرش هنگ کرد و او مجبور شد برای ادامه ارائه، کروم را دانلود کند و از آن برای ارائه خود استفاده کند! جزییات کامل را می توانید از "مرورگر مایکروسافت اج، این بار کارمند این شرکت را شرمنده کرد" بخوانید.

شاید این نمونه خود دلیلی باشد که نشان می‌دهد مایکروسافت برای ارتقا کاربران اج، بیش از هر چیز دیگری باید روی کیفیت مرورگر خود کار کند.

نظر شما در این مورده چیست؟ شما چه مرورگری را ترجیح می‌دهید؟ دلایل خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: cnet و theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر