ناسا به تصاویر شما از ابرها نیاز دارد

ناسا به تصاویر شما از ابرها نیاز دارد

ناسا برای جمع‌آوری اطلاعات درمورد وضعیت آب و هوا و شرایط اقلیمی از همه‌ی کاربران خواسته تا از آسمان عکس بگیرند.

در تعطیلات نوروز اگر به جایی سفر می‌کنید و یا بیرون از خانه هستید یادتان نرود که با گوشی هوشمند خود از ابرها عکس بگیرید چرا که ناسا برای دریافت اطلاعات درمورد نوع شکل گیری ابرها و الگوی آب و هوایی به نوع ابرهایی که در آسمان دیده می‌شود نیاز دارد. 
ناسا درحال جمع آوری اطلاعات برای برنامه‌ی GLOBE (مشاهده و مطالعه جهانی برای بهبود محیط زیست) است و هرچه تعداد عکس‌های فرستاده شده بیشتر باشد ناسا بهتر می‌تواند نوع ابرهایی را که در تصاویر ماهواره‌ای خود می‌بیند را شناسایی کند. لازم نیست که شما هیچ اطلاعاتی درمورد وضعیت هوا بدهید و می‌توانید در روز تا ده عکس را برای ناسا بفرستید. 
ناسا با برنامه‌ی GLOBE خود قصد دارد به مردم نشان دهد که چقدر مشاهدات علمی افراد عادی برای ناسا مهم است. ناسا می‌گوید که از زمستان تا بهار نوع طوفان‌ها تغییر می‌کند که باعث ایجاد تغییر در نوع ابرها نیز می‌شود. 
تنها کاری که باید بکنید این است که اپلیکیشن GLOBE را روی اندروید و iOS نصب کنید. پس از آن کافی است که از طریق اپلیکیشن با گوشی هود از آسمان یک عکس بگیرید. 
از تاریخ 24 اسفند تا 26 فروردین فرصت دارید تا این عکس‌ها را بفرستید و شهروندی که بیشتری تعداد عکس را برای ناسا بفرستد نامش در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت رسمی ناسا معرفی می‌شود. 
عکس‌هایی که توسط کاربران روی زمین گرفته می‌شود می‌تواند برای تشخیص انواع مختلف ابرهایی که از بالای سر ما می‌گذرد و تشخیص وضعیت آب و هوا و شرایط اقلیمی بسیار مهم است. تنها کاری که باید برای این پروژه‌ی مهم انجام دهید این است که از خانه بیرون روید. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و پیام رسان سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید. 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر