چگونه بدون آنتی ویروس آپدیت‌های امنیتی ویندوز7 را دریافت کنیم؟

چگونه بدون آنتی ویروس آپدیت‌های امنیتی ویندوز7 را دریافت کنیم؟

به خاطر سازگار نبودن آنتی‌ویروس‌ها با آپدیت‌های ویندوز، شرکت مایکروسافت فقط با وجود کلید رجیستری امکان آپدیت را فراهم می‌کند. اما ما چطور می‌توانیم بدون نیاز به آنتی ویروس این کد را فراهم کنیم؟

مایکروسافت تغییری در ویندوز7 ایجاد کرده که باعث می‌شود بتوانید آپدیت‌های مهم را دریافت کنید. اما چطور باید با استفاده از این قابلیت‌ها امنیت دستگاه ویندوز7 خود را حفظ کنیم؟

مایکروسافت آپدیت‌های امنیتی ویندوز7 را مسدود می‌کند

اوایل سال 2018 محققین امنیتی دو نقطه ضعف بزرگ CPU با نام‌های Meltdown و Spectre را شکف کردند. برای رفع این مشکل مایکروسافت پچ‌های امنیتی را به همراه ویندوز آپدیت منتشر کرد.

با این حال بسیاری از آنتی‌ویروس‌ها با این آپدیت‌ها سازگار نبودند که این موضوع باعث خراب شدن کامپیوترها می‌شد. به همین دلیل ویندوز آپدیت دیگر پچ‌های امنیتی را نصب نمی‌کند مگر این که شرکت سازنده‌ی آنتی‌ویروس نصب شده روی کامپیوتر یک کلید رجیستری برای سازگاری با آپدیت‌های ویندوز داشته باشد.

مشکل اینجاست که اگر کامپیوترهای ویندوز7 و 8.1 که این کلید رجیستری را نداشته باشند هیچ کدام از آپدیت‌های ویندوز را دریافت نخواهند کرد، حتی اگر هیچ آنتی ویروسی روی آن‌ها نصب نباشد. اگر روی دستگاه خود آنتی ویروس نصب نداشته باشید کلید رجیستری هم نخواهید داشت و در نتیجه آپدیت‌های امینتی را هم دریافت نخواهید کرد.

ویندوز 8.1 ویندوز دیفندر را به صورت پیش فرض دارد در نتیجه تنها برای ویندوز7 مشکل ایجاد می‌شود. درحالی که شما حتماً باید یک آنتی ویروس داشته باشید اما آپدیت نکردن ویندوز می‌تواند خطرناک‌تر باشد. چگونه کلید رجیستری را به صورت دستی بدون داشتن آنتی ویروس وارد کنیم؟ به خاطر داشته باشید که اگر ویندوز شما نسخه‌ی 10 است چنین مشکلی نخواهید داشت.

چگونه آپدیت‌های امنیتی را در ویندوز7 دریافت کنیم؟

ویندوز7

 

در منو شروع regedit را وارد کرده و اینتر را فشار دهید.

شماره رجیستری را در این قسمت بیابید. اگر نبود شما باید آن را در قسمت CurrentVersion بسازید. برای این کار کلیک راست کرده و New > Key را انتخاب کرده و کد زیر را وارد کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\QualityCompat

روی QualityCompat کلیک راست کرده و (New>DWORD (32-bit Value را انتخاب کنید و کد زیر را وارد کنید:

Cadca5fe-87d3-4b96-b7fb-a231484277cc

بقیه چیزها را دست نخورده بگذارید و Registry Editor را ببندید.

کامپیوتر خود را ریست کنید. از این به بعد باید همه‌ی آپدیت‌ها را دریافت کنید. در منو شروع Windows Update را تایپ کنید تا مطمئن شوید. شما با این اقدام ساده می‌توانید آپدیت‌های امنیتی ویندوز7 را بدون نیاز به آنتی ویروس دریافت کنید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و پیام رسان سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید.  

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر