آرین تل عضو جدید خانواده اپراتورهای تلفن همراه مجازی ایران شد

آرین تل عضو جدید خانواده اپراتورهای تلفن همراه مجازی ایران شد

شرکت ارتباطات آرین تل در کنار 7 برند دیگر همچون شاتل، های وب و پارسیان همراه لوتوس توانست پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه نوع اول (MVNO) را کسب کند.

شرکت ارتباطات آرین تل موفق به کسب پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (نوع اول) شد.

چند روزی است که عضو جدیدی به خانواده اپراتورهای مجازی تلفن همراه کشور اضافه شده است كه آرین تل نام دارد. شرکت ارتباطات آرین تل در کنار 7 برند دیگر همچون کیش سل پارس، شاتل، های وب و پارسیان همراه لوتوس توانست پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه نوع اول را کسب کند.

به این ترتیب تاکنون 8 اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) در کشور فعالیت دارند.


اپراتور مجازی تلفن همراه چیست؟

اپراتور مجازی تلفن همراه یا همان MVNO که مخفف عبارت Mobile Virtual Network Operator است دراصل نوعی از اپراتورموبایل است که امکانات مکالمه و دیتا را ندارد اما با اپراتورهای موبایل (Mobile Network Operator) همکاری کرده و از آن‌ها خدماتی را به صورت عمده خریداری می‌کنند و بعد این خدمات را به صورت جزئی و با نام برند خود، در اختیار کاربران قرار می‌دهند. درواقع اپراتورهای مجازی تلفن همراه به‌نوعی خورده فروشی خدمات اپراتورهای تلفن همراه را به عهده دارند و به‌نوعی بازاریابی این اپراتورهای موبایل را انجام می‌دهند.

جالب است بدانید که اپراتورهای مجازی تلفن همراه نوع اول، کامل‌ترین مدل کسب‌وکار حوزه اپراتورها هستند.


تفاوت اپراتورهای مجازی تلفن همراه با اپراتورهای موبایل

اپراتورهای مجازی تلفن همراه یا همان MVNOها سرویس‌هایی مشابه سرویس‌های اپراتورهای تلفن همراه را ارائه می‌دهند با این تفاوت که اپراتورهای مجازی تلفن همراه، شبکه دسترسی یا همان طیف رادیویی را ندارند. درواقع امکان مکالمه یا دیتا از طریق این اپراتورها ممکن نیست؛ بلکه تنها وظیفه توزیع کردن سرویس‌های اپراتورهای موبایل را برعهده دارند. درواقع وظیفه اپراتورهای مجازی موبایل، خورده فروشی خدمات و سرویس‌های اپراتورهای موبایل است.

 

اولین اپراتور مجازی موبایل دنیا


در دنیا نخستین MVNO توسط اپراتور دانمارکی TELE2 ایجاد شد و بعد از اینکه اروپاییان اهمیت این پدیده را درک کردند، اپراتور مجازی موفق انگلیس در سال 1999 میلادی با برند Nextel به فروش خدمات مخابراتی اپراتور UK پرداخت که نتیجه موفقیت این اپراتور، ایجاد اپراتور مجازی ویرجین موبایل در آمریکا بود.


برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: تسنيم


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علي

سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1397

انتخاب اين سيم‌كارت = پشيموني
من كسي رو سراغ ندارم كه از انتخاب اين سيم‌كارت پشيمون نشده‌باشه.

سيم‌كارت شاتل ازنظر خدمات پشتيباني ضعيف، دردسرساز و مشكل‌آفرين است.
متاسفانه به‌علت اين‌كه يك مجموعه‌ي -نسبتا- خرد در قياس با رقباي خود مي‌باشد، وسعت پشتيباني آن ضعيف است.
من سيم‌كارت خودرا گم كرده‌ام و درخواست سيم‌كارت مجدد دادم، انقدر در اين راستا اذيت شدم و به‌اندازه‌اي سازوكارشان ضعيف و غيرقابل قبول و ناپخته بود كه كلا از اپراتور شاتل منصرف شدم.
در چنين شرايطي كه پشتيباني ضعيف است، اگر اموراتي را توسط اين اپراتور توسعه داده‌ايم (مثل مستنداتي كه در تلگرام داريم) كنسل كردن سيم‌كارت اين اپراتور، هزينه‌ي بالايي براي آدم به‌بار مي‌آورد.
به‌شما پيشنهاد مي‌كنم درخصوص دسترسي‌ها و خدمات پس‌از فروش اپراتورهاي تلفن‌همراه خيلي دقت كنيد، چون مسئله‌ي مهمي است و ضعف آن در آينده دردسرساز و مشكل‌آفرين مي‌شود.

پاسخ

ثبت نظر