اندروید P برنامه‌های توسعه داده شده برای اندروید 4.1 و نسخه‌های ماقبل را بلاک می‌کند

اندروید P برنامه‌های توسعه داده شده برای اندروید 4.1 و نسخه‌های ماقبل را بلاک می‌کند

گوگل تصمیم دارد در اندروید P اجازه ندهد برنامه‌های قدیمی که برای اندروید 4.1 و نسخه‌های قدیمی تر اندروید توسعه داده شده بودند، اجرا شوند!

تا کنون گوگل هیچ برنامه‌ای برای اپلیکیشن‌های فوق‌العاده زیادی که گوگل پلی را پر کرده بودند و مدت‌ها از آخرین به‌روزرسانی آن‌ها می‌گذشت نداشت. بسیاری از این برنامه‌ها از بعد از اولین باری که روی گوگل پلی قرار گرفته بودند تاکنون به‌روزرسانی نشده‌اند!

حالا به نظر می‌رسد گوگل تصمیم دارد در اندروید P اجازه ندهد برنامه‌های قدیمی که برای اندروید 4.1 و نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید توسعه داده شده بودند، اجرا شوند!

در اصل مسئله بر سر استفاده از کلاسی با نام MIN_SUPPORTED_TARGET_SDK_INT در اندروید P است که در API ورژن 17 به بعد پشتیبانی می‌شود، یعنی ورژنی که در اندروید 4.2 به بعد موجود است.

اپل مدت‌ها است که این دست برنامه‌ها که از آخرین معماری‌های گوشی‌های آیفون پشتیبانی نمی‌کنند را از اپ استور حذف می‌کند و مدت‌ها قبل از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS خواسته بود که برنامه‌های خود را به 64 بیتی تغییر دهند اما این مسئله حالا و با اندروید P، به گوگل پلی خواهد آمد.

احتمالا تصمیم اخیر گوگل برای بلاک کردن برنامه‌های قدیمی و به‌روز نشده، به دلیل حفره‌های امنیتی باشد که بعد از به‌روزرسانی‌های اندروید برطرف شده‌اند اما همچنان در اپلیکیشن‌های قدیمی موجود هستند.

نسخه پیش‌نمایش اندروید P در حال حاضر در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد و تا اواخر سال 2018 به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

منبع خبر: androidpolice


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر