کاربران فیسبوک به دلیل نارضایتی از درز اطلاعات شخصیشان برای تبلیغات سیاسی، deletefacebook# و حذف فیسبوک را باب کردند. در آخر مارک زاکربرگ کاربران عذرخواهی کرد.
طی چند روز اخیر اخبار سو استفاده از اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک برای تبلیغات سیاسی داغ شده است. در اصل ماجرا از این قرار بود که اطلاعات 50 میلیون کاربر فیسبوک، بدون رضایت و یا اطلاع آنها در اختیار Cambridge Analytica قرار گرفته بود و این موسسه از اطلاعات شخصی کاربران برای تبلیغاتی سیاسی استفاده میکرد.
همین مسئله باعث شده که طی چند روز گذشته به دلیل نارضایتی کاربران، هشتگ deletefacebook# به یکی از پرکاربردترین و معروفترین هشتگهای دنیا تبدیل شود.
اما ماجرا به هشتگگذاری (deletefacebook#) کاربران ختم نشد و مدیر سابق واتس آپ که در سال 2014 واتس آپ را به فیسبوک فروخته بود هم به نشانه اعتراض در توییتی کابران را به حذف فیسبوک خود ترغیب کرده بود اما رئیس فیسبوک تا ساعاتی پیش هیچ واکنشی به این اعتراضات نشان نداده و پاسخی هم نگفته بود.
پیشنهاد فیسیت : صاحب سابق واتس آپ هم کاربران را به حذف فیسبوک ترغیب میکند
اما ساعاتی پیش مارک زاکربرگ، رئیس فیسبوک، در چندین مصاحبه تلویزیونی بابت قرار دادن اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک در اختیار موسسه Cambridge Analytica از کاربران معذرت خواهی کرد.
مارک زاکربرگ در پاسخ به سوال CNN درباره اینکه "آیا فیسبوک نیاز به اصلاح دارد یا خیر؟" رفتار و واکنش فیسبوک در انتخابات 2016 فرانسه در مقابل افرادی که قصد دستکاری در انتخابات داشتند را مثال زد. به گفته او فیسبوک از هوش مصنوعی برای تشخیص حسابهای جعلی و فیلتر کردن آنها استفاده میکند و نیازی به تغییر در فیسبوک نمیبیند.
برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.
منبع خبر: engadget
ثبت نظر