هواوی در حال ساخت اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین دنیاست

هواوی در حال ساخت اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین دنیاست

کمپانی هواوی قصد دارد اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین دنیا است را با همکاری سیرین لبز توسعه دهد.

کمپانی هواوی قصد دارد اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین دنیا است را توسعه دهد.

این طور به نظر می‌رسد که کمپانی هواوی در تلاش است با همکاری سیرین لبز (Sirin Labs) اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین دنیا را بسازد. قرار است هواوی از سیستم عامل کمپانی سیرین لبز روی این گوشی مبتنی بر بلاک چین در کنار سیستم عامل اندروید بهره ببرد. بنابراین این گوشی قادر است در کنار اجرای برنامه‌های مربوط به بلاک چین، برنامه‌های اندرویدی را هم اجرا کند. به این ترتیب کمپانی هواوی، سومین برند قدرتمند دنیا در حوزه تولید گوشی هوشمند، سازنده اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین در دنیا خواهد بود.

بلاک چین چیست

بلاک چین یکی از فناوری‌های نوین عصر حاضر است و در اصل همانند دفتر بسیار بزرگ است که تمامی تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال و... را در خود جای می‌دهد. در حال حاضر بلاک چین بیش از هر چیزی در تبادلات ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد که به عنوان مهمترین مورد به بیت کوین می‌توان اشاره کرد که بر بستر بلاک چین فعالیت دارد.

مزایای بلاک چین چیست

اگرچه بلاک چین همچون دفتری بزرگ تمامی معاملات و تراکنش‌ها را در خود جای می‌دهد اما این اطلاعات در سراسر دنیا و روی تعداد زیادی سیستم قرار دارد. این مسئله باعث می‌شود در اینترنت تمکز زدایی داشته باشیم و به این ترتیب تمامی اطلاعات حیاتی و ارزشمند در اختیار و انحصار هیچ سازمانی در دنیا نباشد، قراردادهای هوشمندی داشته باشیم که به هیچ عنوان در آن‌ها تخلفی صورت نمی‌گیرد و در روز و ساعت مشخص و ازقبل تعیین‌شده به انجام برسند.

اگرچه فناوری بلاک چین در حال حاضر بیشتر برای بیت کوین و ارزهای رمزپایه استفاده می‌شود اما در حوزه مالی، بیمه، گردشگری و... هم می‌تواند کاربرد داشته باشد.

 

پیشنهاد فیسیت : آنچه در رویداد بلاک چین در فناوری‌های مالی در شیراز گذشت

پیشنهاد فیسیت : دومین رویداد بلاک چین در شیراز برگزار شد

 

ساخت گوشی مبتنی بر بلاک چین به سال 2017 برمی‌گردد که سیرین لبز در حال توسعه این نمونه گوشی‌های بود و قیمتی حدود 1000 دلار را برای آن‌ها در نظر گرفته بود. این گوشی‌ها از سیستم عاملی مخصوص، که قادر است برنامه‌های بلاک چین همچون دسترسی امن به کیف پول ارز رمزپایه و تبادلات امن را اجرا کند، بهره می‌بردند.

اگرچه صحبت‌های زیادی از گوشه و کنارها درباره همکاری هواوی و سیرین لبز برای تولید گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین به گوشی می‌رسد و تقریبا دو ماه از مذاکرات آن‌ها می‌گذرد اما هنوز به صورت رسمی هیچ قراردادی بین این دو شرکت بسته نشده است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: engadget و فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر