چگونه از حالت safe mode در ویندوز 10 استفاده کنیم؟

چگونه از حالت safe mode  در ویندوز 10 استفاده کنیم؟

چگونه از حالت safe mode در ویندوز 10 استفاده کنیم؟

Safe Mode به معنی حالت ایمن می باشد. در واقع یک محیط رفع اشکال یا یک حالت بوت شدن سیستم عامل است که می توانید از طریق آن دسترسی محدودی به امکانات سیستم عامل خود بدست بیاورید ، معمولا زمانی از حالت Safe Mode استفاده می شود که سیستم عامل شما نمی تواند به درستی بوت شود . زمانیکه شما با حالت Safe Mode در یک سیستم عامل لاگین می کنید در واقع سیستم عامل با حداقل تعداد سرویس ها و درایورهای ممکن برای بوت سیستم عامل بوت می شود و در صورتی که مشکل بوت سیستم عامل شما به دلیل سرویس ها یا نرم افزارها و یا حتی درایورهای نصب شدن روی سیستم شما باشد به راحتی می توانید مشکل خود را در این حالت پیدا کرده و آن را رفع اشکال کنید. دو فایده ی عمده ی safe mode یکی زمانی است که ویندوز بالا نیاید حالت Safe Mode می تواند به ما برای بالا آمدن ویندوز کمک کند. دومی وقتی است که ویروسی بعضی کاربردهای ویندوز را مختل کرده باشد و یا اختلالاتی را به وجود آورد، می توان از حالت safe mode برای حذف برخی از ویروس ها استفاده کرد.

در ادامه به شما آموزش خواهیم داد از این ویژگی سیستم عامل ویندوز در ویندوز 10 چگونه استفاده کنید.

1.می توانید در سرچ باکس تسک بار واژه ی msconfig را تایپ کنید تا پنجره ی پیکربندی ویندوز 10 با عنوان System Configuration باز شود.

ayaz B 1

2.در پنجره ای که باز می شود می توانید در نوار بالای آن گزینه های متفاوتی را ببنید.از آن قسمت گزینه ی بوتBoot را انتخاب کنید.جزئیات گزینه ی بوت ظاهر می شود همانند آن چه که در عکس زیر مشاهده می کنید.safe Boot در این قسمت چهار حالت دارد که رایج ترین آن ها گزینه ی مینیمال minimal است که بیش تر انتخاب می وشد.هر یک از گزینه هایی که می بینید ویژگی های خود را دارند.که به صورت مختصر توضیح می دهیم.

ayaz b 2

مینیمال Minimal : در آغاز،ویندوز با رابط کاربر گرافیکی آغاز می شود.در این حالت تنها خدمات حیاتی سیستم فعال هستند و شبکه غیر فعال است.این حالت بوت ممولی است.

پوسته ی جایگزین Alternate shell : در آغاز، ویندوز با ابزار خط فرمان یا همان command prompt اجرا می شود.در این حالت شبکه و فایل اکسپلورر غیر فعال است.

دایرکتوری فعال Active Directory : در آغاز، فایل اکسپلورر باز خواهد شد.دایرکتوری فعال مربوط به بازسازی یک سرور است که کنترل کننده دامنه برای شبکه است.

شبکه Network : در این حالت شبکه فعال است در حال که فایل اکسپلورر اجرا می شود.

 

3.بعد از آن که یکی از حالات بالا را انتخاب کردید (که ما به شما حالت minimal را پیشنهاد دادیم) بر روی گزینه ی Apply کلیک کنید و سپس ok را بزنید.سپس سستم شما ری استارت خواهد شد.

ayaz b 4

4.بعد از ری استارت شدن سیستم شما،می توانید مراحل عیب یابی را انجام دهید.

ayaz b5

 

چگونه از حالت Safe mode خارج شویم؟

1.برای خارج شدن از حالت Safe mode می توانید پنجره ی پیکربندی System Configuration را از طریق خط فرمان در Run باز کیند.برای این کار کافی است از طریق میانبر کیبورد این پنجره استفاده کنید یعنی کلید های ویندوز و R.سپس با ظاهر شدن پنجره ی Run خط فرمان msconfig را تایپ کیند تا پنجره ی پیکربندی برایتان باز شود.

2.بر روی گزینه ی بوت Boot کلیک کنید.تیک safe boot را بردارید و Apply و سپس ok کنید،سیستم شما ری استارت شده و از حالت safe modr خارج می شود.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


18 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سعید

چهارشنبه, 01 اردیبهشت 1395

خیلی ممنون خیلی بهم کمک کردین

پاسخ

علی

پنج‌شنبه, 13 خرداد 1395

سرچم کار نمیکنه که بتونم به صفحه ی بووت برم

پاسخ

علی

یک‌شنبه, 07 شهریور 1395

سلام
من رفتم تو حالت safe mode و رمز اکانت مایکروسافت رو خواست ولی هر.چی رمز رو میزنم قبول نمیکنه (رمز هم صد در صد اطمینان دارم درسته ) حالا باید چیکار کنم اصلا نمیره تو ویندوز ؟؟؟؟ لطفا زود تر جواب بدید

پاسخ

kahoori

پنج‌شنبه, 03 فروردین 1396

من از حالت سیف مود خارج نمیشه حتی وقتی به منوی بات میروم و تیک سیف بات رو برمی دارم بعد پنجره کوچک باز میشه و گزینه ریستارت رو انتخاب میکنم کامپیتر که راه اندازی شد همون آش و همون کاسه چکار باید کرد؟به راهنمایی شما نیازمندم .

پاسخ

ستاره

دوشنبه, 28 فروردین 1396

خیلی ممنون واقعا به من کمک کرد لپ تاپم خودش رفته بود تو حال سیف مود علتش چی میتونه باشه؟؟؟؟

پاسخ

HamidAryan

سه‌شنبه, 07 آذر 1396

دمت جیگر خیلی آقایی داشت پدرم و در میاورد الان ازش اومدم بیرون راحت شدم دمت گرم ممنون از آموزش خوبتون

پاسخ

Masoom

جمعه, 13 بهمن 1396

سلام من تازه ویندوز تن رو رو لپتابم نصب کردم بعد از ری استارت صفحه سیاه شد از طریق سیف مود خواستم درایورهاشو آپ دیت کنم که اینترنت درحالت سیف مود وصل نبود حالا هرکاری میکنم از حالت سیف مود خارج نمیشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

پاسخ

آرش از برلین

شنبه, 14 بهمن 1396

با سپاس از شما بابت راهکار مناسب..

پاسخ

Karimi. Alimorshed @gmail.com

شنبه, 25 فروردین 1397

من داشتم برنامه ردل بک و نصب میکردم که لب تاب ریست شد و ی صفحه ابی اومد حالا چیکار کنم

پاسخ

Karimi. Alimorshed @gmail.com

شنبه, 25 فروردین 1397

لطفا کمکم کتید

پاسخ

Donyayy

سه‌شنبه, 28 فروردین 1397

خیلی ممنون شما واقعا منو نجات دادین مطالب مفید عالی بدون حاشیع

پاسخ

علی صالحی

چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1397

ممنون، واقعا عالی بود

پاسخ

A.H.Y

جمعه, 25 خرداد 1397

خیلی ممنون بابت آموزش های خوبتان

پاسخ

مجید

یک‌شنبه, 24 تیر 1397

سلام ، واقعا مطالبتون عالیه ، ممنون از کمکتون

پاسخ

پوریا

یک‌شنبه, 04 شهریور 1397

سلام و خسته نباشید...من وقتی وارد start up setting میشم گزینه ری استارت و که میزنم برام گزینه ها بالا میاد و میگه از F1 تا F9 یه گزینه رو انتخاب کن ولی کیبوردم وقتی وارد این صفحه میشم خاموش میشه و هیچکدوم از دکمه هاش کار نمیکنه لطفا کمکم کنید. جای پورتشم عوض کردم ولی بازم کار نمیکنه ری استارتم کردم بازم اتفاقی نمیافته باز تو اون مرحله از کار میافته

پاسخ

alireza

پنج‌شنبه, 05 مهر 1397

سلام من بعداز مراحل بالا و ریستارت شدن لپ تاپم پسورد میخواد که هر چی میزنم پسوردمو قبول نمیکنه......چ جوری خارج بشم؟؟؟

پاسخ

رضا

پنج‌شنبه, 20 تیر 1398

منم به همین روزگار دچار شدم

پاسخ

Garosi

چهارشنبه, 02 مرداد 1398

ممنون بسیار کاربردی و عالی بود

پاسخ

ثبت نظر