پشتیبانی MacOS از GPUهای خارجی

پشتیبانی MacOS از GPUهای خارجی

خرداد پارسال اپل اعلام کرد که قابلیت پشتیبانی GPU خارجی به macOS اضافه خواهد شد و حال پس از یک سال این اتفاق افتاده است. با آخرین آپدیت macOS High Sierra می‌توانید تعدادی کارت گرافیک مختلف را از طریق درگاه تاندربولت3 به دستگاه مک اضافه کرده و از نیروی اضافه برای بالا بردن سرعت پردازش مورد نیاز خود برای کارهایی مثال ویرایش ویدئو و بازی و تجربه‌ی واقعیت مجازی استفاده کنید.
اما استفاده ازGPU خارجی با محدودیت‌هایی رو به روست. برای مثال فقط مدل‌های انتخابی پشتیبانی می‌شوند. درضمن اپل فقط بعضی کارت‌های Radeon شرکت AMD را پشتیبانی می‌کند. البته این موضوع به این معنی نیست که کارت GeForce پشتیبانی نمی‌شود اما بدون ریسک نیست. 
شما نمی‌توانید با استفاده از Boot Camp ازGPU اکسترنال استفاده کنید. اگر تنها این که یک GPU اکسترنال به کامپیوتر شما متصل باشد به این معنی نیست که می‌توانید هرکاری با آن بکنید چرا که توسعه دهندگان نیز باید امکان پشتیبانی آن را فراهم کند. درضمن شما باید یک مک جدید داشته باشید چرا که GPU های اکسترنال تنها با سرعت بالای تامین شده توسط تاندربولت3 کار می‌کنند که شامل مک بوک پرو 2016، 2017، آی مک 2017 و آی مک پرو می‌شود. 
اگر یک دستگاه جدید دارید و از اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کنید که آن را پشتیبانی می‌کنند می‌توانید نهایت استفاده را از آن داشته باشید چرا که GPU های اکسترنال در دنیای گیم بسیار محبوب است و چیزی است که تا به حال روی مک موجود نبوده است. یکی از مزایای داشتن درگاه تاندربولت3 امکان استفاده از قابلیت‌های انعطاف پذیر آن است. اگر پرداخت پول برای شما مشکل ساز نیست با پرداخت چند میلیون تومان می‌توانید یک کامپیوتر بسیار قدرتمندتر از چیزی که خریده‌اید داشته باشید. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر