پردازنده گرافیکی به یکی از اقلام نایاب بازار تبدیل شده است

پردازنده گرافیکی به یکی از اقلام نایاب بازار تبدیل شده است

مدیر اجرایی انویدیا، استخراج بیش از حد ارزهای رمزپایه همچون اتریوم را دلیل کمبود کارت گرافیکی (GPU) در بازار می‌داند و تنها راه‌حل را تولید پردازنده گرافیکی بیشتر!

مدیر اجرایی انویدیا، استخراج بیش از حد ارزهای رمزپایه همچون اتریوم را دلیل کمبود پردازنده گرافیکی در بازار می‌داند. 

مدتها است که ارزهای دیجیتال نه تنها جای خود را در بازار اقتصاد و فناوری اطلاعات باز کرده‌اند، بلکه به یکی از ترندهای این بازارها تبدیل شده‌اند.
ماجرا از سال 2017 شروع شد، زمانی که بیت کوین به یکباره و در مدت زمان کوتاهی، رشد شدیدی را تجربه کرد تا جایی که ارزش هر کوین آن به 20000 هزار دلار هم رسید. اگرچه این روند رو به رشد، همچنان باقی نماند و پس از مدتی به شدت با کاهش همراه بود اما تب سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال را در سر خیل عظیمی از افراد سراسر دنیا انداخت و بسیاری از افراد به استخراج ارزهای دیجیتال روی آوردند.
کار میانینگ یا همان استخراج به توان پردازشی نیاز دارد اما جالب است بدانید که کارت گرافیک بسیار بهتر از cpu کار استخراج ارزهای رمزپایه را انجام می‌دهد. همین مسئله باعث شد خرید کارت‌های گرافیک به شدت افزایش یابد تا جایی که با کمبود کارت گرافیک مواجه شویم.

جن سون هاونگ، مدیر اجرایی انویدیا (Nvidia) هم به این موضوع اشاره کرده است و از کمبود کارت‌های گرافیک شرکت خود در بازار سخن گفته است. وی عنوان کرد که هدف انویدیا  (Nvidia)، تامین کارت گرافیک برای استخراج ارزهای رمزپایه نبوده است بلکه صنعت گیم و ورک استیشن‌ها هدف نهایی این کمپانی است که البته بسیار هم رو به رشد است.
مدیر اجرایی انویدیا چالش پیشرو این کمپانی را با توجه به شرایط پیش آمده و کمبود پردازنده گرافیکی، تامین کارت گرافیک مورد نیاز برای گیمرها عنوان کرده است. وی تنها راه‌حل ممکن را افزایش تولید کارت گرافیک می‌داند و از تلاش‌های بسیار خود و همکارانش برای تحقق این موضوع سخن گفته است. به گفته وی اگرچه تلاش‌های زیادی برای رشد و افزایش تولید پردازنده گرافیکی انجام شده است اما هنوز فاصله بسیاری بین عرضه و تقاضا پردازنده گرافیکی در بازار وجود دارد.

 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر