اینتل قدرتمندترین پردازنده core i9 خود را برای لپ تاپ معرفی کرد

اینتل قدرتمندترین پردازنده core i9 خود را برای لپ تاپ معرفی کرد

اینتل از سری H پردازنده‌های خود برای لپ تاپ رونمایی کرده است که قدرتمندترین آن‌ها Core i9-8950HK است و برای لپ تاپ‌های گیمینگ کاربرد دارد.

حدوداً یک سال پیش اینتل از پردازنده core i9 خود در دسکتاپ استفاده کرد و حالا به‌تازگی این پردازنده قدرتمند را به لپ تاپ هم آورده است. روز گذشته اینتل از پردازنده core i9 خود برای لپ تاپ‌ها رونمایی کرد که به گفته خود اینتل بهترین پردازنده‌ای است که تاکنون اینتل برای لپ تاپ‌های گیمینگ ساخته است.

سری هشتم پردازنده‌هایی که اینتل معرفی کرده است سری H نام دارد و قدرتمندترین مدل از این سری پردازنده مدل Core i9-8950HK است. این پردازنده قدرتمند دارای 6 هسته، 12 ترد (Thread) و 12 مگابایت کش لایه 3 (3L cache) است و حداکثر سرعتی تا 4.8 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. شاید قابلیت‌های بیان شده برای درک قدرت این پردازنده، کمی پیچیده به نظر برسد به همین دلیل اینتل قدرت این پردازنده را به این شکل واضح‌تر بیان کرده است:

پردازنده مدل Core i9-8950HK نسبت به 7 نسل قبلی پردازنده‌های این شرکت، 29 درصد سریع‌تر عمل می‌کند، 41 درصد عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد و 59 درصد سریع‌تر می‌تواند ویدیوهای 4K را ویرایش کند.

اینتل در کنار پردازنده core i9، از دو پردازنده core i5 و core i7 هم رونمایی کرده است که از معماری ++14nm بهره می‌برد. این معماری ورژن ارتقا یافته معماری +14nm است و با نام Coffee Lake شناخته می‌شود.

در کنار این سری پردازنده‌ها، دو پردازنده سری xeon هم معرفی شد که در تصویر زیر مشخصات همه پردازنده‌های معرفی شده را می‌بینید.

مشخصات پردازنده‌های سری H

مشخصات پردازنده‌های سری H

 

همه پردازنده‌های معرفی شده، یعنی پردازنده‌های core i9، core i7 و core i5 و سری xeon همه از سری H هستند و بیشتر برای کامپیوترهای قدرتمند با کارت گرافیک‌های قوی طراحی شده‌اند درصورتی‌که نسل‌های قبلی پردازنده‌های اینتل از سری U بودند و اغلب برای سیستم‌های سبک و کم‌حجم مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: pcgamer و theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر