سهامداران فیسبوک می‌خواهند مارک زاکربرگ از سمتش استعفا دهد

سهامداران فیسبوک می‌خواهند مارک زاکربرگ از سمتش استعفا دهد

به دنبال رسوایی اخیر فیسبوک، متضرر شدن شدید این شبکه اجتماعی و تصمیم كاربران به حذف اکانت فیسبوک خود، سهامداران فیسبوک خواستار استعفا مارک زاکربرگ از فیسبوک هستند.

به دنبال رسوایی اخیر فیسبوک و متضرر شدن شدید این شبکه اجتماعی، سهامداران فیسبوک خواستار استعفا مارک زاکربرگ از فیسبوک هستند.

چندی پیش مشخص شد که فیسبوک اطلاعات شخصی 50 میلیون کاربرش را در اختیار موسسه کمبریج آنالیتیکا قرار داده است و این موسسه از اطلاعات منتشر شده سواستفاده کرده و از آن‌ها برای تبلیغات سیاسی استفاده کرده است. این موضوع باعث شد که کاربران فیسبوک واکنش بسیار شدیدی نسبت به این موضوع از خود نشان دهند و با متفقاً با انتشار هشتگ deletefacebook# تصمیم به حذف اکانت فیسبوک خود بگیرند.

موضوع حذف فیسبوک تنها به اعتراض کاربران ختم نشد بلکه افرادی همچون مدیر سابق واتس‌آپ که اپ خود را به فیسبوک فروخته بود هم کاربران را به حذف اکانت فیسبوک ترغیب کرد.

پيشنهاد فيسيت : صاحب سابق واتس آپ هم کاربران را به حذف فیسبوک ترغیب می‌کند

همه این اتفاقات باعث شد که ضرر جبران‌ناپذیری به فیسبوک وارد شود و سهام این کمپانی در بازار با خسارت 86 میلیارد دلاری مواجه شود. در این شرایط تلاش‌های مارک زاکربرگ برای تغییر نظر کاربران و جلب رضایت مجدد آن‌ها کارساز نبود. همین مسئله باعث شد تا یکی از سهامداران فیسبوک خواستار استعفا مارک زاکربرگ از سمت مدیریت فیسبوک باشد، مسئله‌ای که احتمالاً ادامه‌دار خواهد بود.

درواقع مسئله به اعتراض صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگان شهر نیویورک برمی‌گردد که حدوداً 710 میلیون دلار در فیسبوک سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اسکات استرینگر یکی از اعضای این صندوق معتقد است که مدیر دیگری باید جایگزین مارک زاکربرگ شود. بعلاوه وی خواستار اضافه شدن سه مدیر متخصص دیگر در حوزه‌های داده و اخلاقیات است. این مسئله نشان می‌دهد که اسکات استرینگر به سیاست‌هایی که پیش از این فیسبوک و در اصل مارک زاکربرگ در زمینه حریم خصوصی کاربران پیش گرفته بوده است اعتراض دارد اما بااین‌وجود هم صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگان نیویورک قصد ندارد سهام خود را از فیسبوک خارج کند.

اگرچه این صندوق سهام زیادی از فیسبوک را در اختیار دارد اما هنوز هم سهام مارک زاکربرگ در حدی است که سایر سرمایه‌گذاران نتوانند او را از جایگاهش عزل کنند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: businessinsider


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر