حمله شخصیت ایرانی معروف شبکه‌های اجتماعی به مقر یوتیوب در کالیفرنیا

حمله شخصیت ایرانی معروف شبکه‌های اجتماعی به مقر یوتیوب در کالیفرنیا

نسیم اقدم به عنوان مظنون حمله مسلحانه به مقر یوتیوب در کالیفرنیا شناخته شد.

به گفته‌ی پلیس کالیفرنیا، صبح روز چهارشنبه زنی با حمله به مقر یوتیوب در کالیفرنیا با اسلحه سه نفر را زخمی کرده و در نهایت خود را کشته است. قربانیان این حمله یک زن 32 ساله، یک زن 37 ساله و یک مرد 36 ساله هستند که هرسه به بیمارستان منتقل شدند و وضعیت نفر سوم وخیم اعلام شده است. 
این خبر ابتدا در شبکه‌های اجتماعی و از طریق کارمندان یوتیوب در داخل ساختمان منتشر شد که در اتاق‌ها قایم شده بودند. 
پلیس، زن مظنون را نسیم اقدم، 39 ساله و یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار شناسایی کرد. نسیم اقدم، که با نام مستعار نسیم سبز و تبلیغ وگانیسم مشهور بود، ویدئوهایی را به زبان فارسی از خود در اینستاگرام و یوتیوب منتشر می‌کرد. 
در ابتدا انگیزه‌ی حمله، دعوای خانوادگی درنظر گرفته شد اما پس از تحقیقات هیچ سرنخی مبنی‌بر ارتباط ضارب با قربانین یافته نشد. جالب است بدانید در امریکا تنها 3.8 درصد حملات با اسلحه از طرف زنان صورت می‌گیرد. 

youtube


انگیزه‌ی جنایت چه بوده است؟ 


گزارش‌ها حاکی از آن است که خانواده‌ی نسیم اقدم دو روز پیش از این حمله به پلیس اطلاع داده بودند که دو روز است از دخترشان بی‌خبر هستند چرا که جواب تلفن را نمی‌دهد. روز سه شنبه، چند ساعت پیش از حمله پلیس کالیفرنیا خانم اقدم را در حالتی یافتند که در یک پارکینگ نزدیک به یوتیوب در ماشینش خواب بوده است. وقتی که با خانواده‌اش تماس می‌گیرند پدر خانم اقدم، اسماعیل اقدم به پلیس هشدار می‌دهد که دخترش ممکن است قصد حمله به شرکت یوتیوب را داشته باشد چرا که از این شرکت متنفر است اما پلیس این تهدید را نادیده می‌گیرد. سخنگوی پلیس کالیفرنیا به این سوال که از قبل درمورد حمله مطلع بودند و اقدامات لازم را انجام ندادند پاسخ نداد. 
پیش‌تر نسیم اقدم در شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود و گفته بود که یوتیوب ویدئوهای او را فیلتر کرده و کاری می‌کند که بازدید کمتری داشته باشد. 
وی در ویدئویی که در وب‌سایت خود منتشر کرده بود یوتیوب را دیکتاتور خطاب کرده و در آخرین ویدئوی خود به زبان انگلیسی در یوتیوب که پس از حمله از این پلتفرم حذف شد  گفته بود که مورد تبعیض قرار گرفته است. 
نسیم اقدم فعال حقوق حیوانات و مبلغ وگانیسم بود که با ویدئوهای نامتعارف خود مشهور شده بود. 
پس از این واقعه یوتیوب کانال نسیم اقدم را حذف کرد. به دنبال آن حساب‌های کاربری فیسبوک و اینستاگرام او نیز حذف شدند. 

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر