9 هکر ایرانی برای حمله سایبری به 4 دانشگاه در سنگاپور متهم شدند

9 هکر ایرانی برای حمله سایبری به 4 دانشگاه در سنگاپور متهم شدند

9 هکر ایرانی که قبلا به حمله سایبری به چندین دانشگاه در سراسر دنیا متهم شده بودند، باز متهم به هک کردن 52 حساب کاربری در چهار دانشگاه سنگاپور شدند.

9 هکر ایرانی که قبلا هم به سرقت اطلاعات 8000 استاد و کارمند از چندین دانشگاه در سراسر دنیا متهم شده بودند، بار دیگر متهم به هک کردن 52 حساب کاربری در چهار دانشگاه سنگاپور شدند.

به گزارش zdnet هکرهای ایرانی دوباره به حمله سایبری به 4 دانشگاه در سنگاپور متهم شده‌اند که این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از دانشگاه نانیانگ سنگاپور، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه مدیریت سنگاپو و دانشگاه فنی و طراحی سنگاپور. گفته می‌شود این 9 هکر ایرانی در این اقدام، 52 حساب کاربری را هدف قرار داده و توانسته‌اند به 31 ترابایت اطلاعات دانشگاهی و پژوهشی دسترسی پیدا کنند.

اداعا می‌شود که هکرهای ایرانی با استفاده از روش فیشینگ توانسته‌اند به اطلاعات این حساب‌ها دسترسی داشته باشند و موفق شده‌اند مجوز دسترسی به مقالات و تحقیقات پژوهشی و کتابخانه‌های آنلاین این موسسات را بدست بیاورند اما در نهایت این هکرها نتوانسته‌اند به هیچ اطلاعات حساس و حیاتی دسترسی یافته و آن‌ها را به سرقت ببرند.

اگرچه این مدعیان حدس می‌زنند که حمله سایبری به دانشگاه‌های سنگاپور هیچ ارتباطی به حملات سال گذشته به دانشگاه‌های NUS و NTU ندارند اما معتقدند این حمله سایبری هم ادامه حملاتی است که در ماه گذشته به موسسات آموزشی در سراسر جهان رخ داد که از کل 320 دانشگاه مورد حمله، 144 مورد در امریکا قرار داشت. البته این امریکا بود که این حمله سایبری را به 9 هکر ایرانی نسب داد. بر اساس گزارشاتی اعلام شده بود که هکرهای ایرانی علاوه بر اطلاعات دانشگاهی توانسته‌اند به ایمیل‌های کارکنان دولت امریکا و سازمان‌های غیردولتی همچون وزارت کار، سازمان ملل و کمیسیون تنظیم مقررات هم دسترسی داشته باشند.

از آنجایی که فیشینگ یکی از حملات رایج در سنگاپور است دانشگاه‌های آن برای جلوگیری از حملات آینده علاوه بر اینکه از کاربران خواسته‌اند تا رمزهای عبور خود را تغییر دهند، به آن‌ها هشدار داده‌اند که از کلیک بر روی لینک‌های مشکوک خودداری کنند و با احتیاط اطلاعات شخصی خود را در وب‌سایت‌های ناشناس وارد کنند. ضمنا دائما حساب ایمیل خود را رصد کنند تا در صورت مشاهده موارد غیرمعمول به سرعت تمهیدات امنیتی را انجام دهند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: zdnet و wikitribune


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر