Finney، اولین گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین جهان به‌زودی عرضه می‌شود

Finney، اولین گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین جهان به‌زودی عرضه می‌شود

شرکت الکترونیک فاکسکان با همکاری سیرین لبز به‌زودی اولین گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین جهان با نام (finney) را راهی بازار می‌کند.

شرکت الکترونیک فاکسکان با همکاری سیرین لبز به‌زودی اولین گوشی هوشمند جهان که از تکنولوژی بلاک چین پشتیبانی می‌کند را راهی بازار می‌کند.

مدت‌ها است که کمپانی فاکسکان با همکاری سیرین لبز روی ساخت گوشی هوشمندی که از تکنولوژی بلاک چین پشتیبانی می‌کند کار می‌کنند. ارزش گرفتن یکباره ارزهای دیجیتال و داغ شدن تب این حوزه در بین عموم مردم در سراسر جهان هم بیش‌از‌پیش به این تلاش‌ها دامن زده است تا جایی که به زودی شاهد عرضه رسمی اولین گوشی‌های ساخته شده مبتنی بر بلاک چین دنیا، از سمت این دو کمپانی هستیم.

Finney، اولین گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین جهان

فاکسکان و سیرین لبز گوشی هوشمندی با نام Finney را طراحی کرده و ساخته‌اند که به عنوان یک کیف پول امن برای نگهداری و تراکنش‌های ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین کاربرد دارد.

نکته حائز اهمیت در مورد این گوشی، حذف شدن پرداخت مالیات یا اصطلاحا فی (fee) برای تراکنش‌ها است. این در حالی است که قبلا از فلش مموری به عنوان کیف پول ارز دیجیتال استفاده می‌شد و در ازای هر تراکنش، هزینه‌ای به عنوان مالیات بایستی پرداخت می‌شد.

به گفته سیرین لبز Finney اولین گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین جهان است که به صورت اتوماتیک توکن‌ها را برای استفاده در اپلیکیشن‌های غیر متمرکز تبدیل می‌کند بدون اینکه نیازی به نگهداری توکن‌ها در حین یک تراکنش باشد.

Finny، اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین جهان

Finney، اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین جهان

اولین گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین دنیا،Finney به نحوی طراحی شده است که از نظر امنیت هم در سطح بسیار خوبی قرار دارد. از نظر امنیت این گوشی به اسکنر اثر انگشت و isiri مجهز شده است با این حال می‌توان از پسورد هم برای حفظ امنیت آن استفاده کرد.

کمپانی سیرین در ماه دسامبر با عرضه اولین ICO توانست حدود 157.8 میلیون دلار کسب درآمد کند و از این سرمایه برای توسعه اولین گوشی هوشمند متن باز مبتنی بر بلاک چین دنیا استفاده کرد و تلاش کرد تا این گوشی را به خوبی یک کامپیوتر شخصی مخصوص بلاک چین طراحی کند.

هواوی و تلاش برای ساخت گوشی اندرویدی مبتنی بر بلاک چین

جالب است بدانید Finney تنها تلاش سیرین لبز برای توسعه گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین نیست بلکه چندی پیش خبری درباره مذاکراتی برای همکاری هواوی و سیرین لبز برای توسعه اولین گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین جهان منتشر شد با این تفاوت که هواوی در نظر داشت در کنار سیستم‌عامل مخصوص شرکت سیرین لبز که برنامه‌‍‌های بلاک چین را پیشتیبانی می‌کند، سیستم‌عامل اندروید را هم روی این گوشی‌ها قرار دهد تا کاربران بتوانند از مزایای هر دو سیستم‌عامل در کنار هم بهره ببرند و درواقع قادر باشند تا برنامه‌های اندرویدی را هم روی گوشی خود اجرا کنند.

پیشنهاد فیسیت : هواوی در حال ساخت اولین گوشی اندرویدی مبتنی بر بلاک چین دنیاست

زمان عرضه Finney

کمپانی سیرین قصد دارد گوشی‌های Finney را در 8 بازار جدید در ویتنام و ترکیه به فروش برساند. تا کنون 25000 گوشی هوشمند Finney پیش فروش شده‌اند که احتمالا در ماه اکتبر راهی بازار خواهند شد. البته سیرین در نظر دارد در سال جاری بین 100 هزار تا چند میلیون از این گوشی را تولید کرده و به فروش برساند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: reuters و cnet


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد زارع

جمعه, 17 فروردین 1397

سلام ممنون ، Finney هست !

پاسخ

ثبت نظر