گوگل افزونه‌های استخراج ارز رمزگذاری شده را ممنوع کرد

گوگل افزونه‌های استخراج ارز رمزگذاری شده را ممنوع کرد

افزونه‌هایی که ارز رمزگذاری شده را استخراج می‌کنند از گوگل وب استور کروم حذف خواهند شدند.

از امروز گوگل وب استور افزونه‌هایی که ارز رمزگذاری شده را استخراج می‌کنند را نمی‌پذیرد. این شرکت می‌گوید که تعداد افزونه‌های مخرب در چند ماه گذشته به شدت افزایش یافته است. این اپلیکیشن‌ها در ظاهر کار مفیدی انجام می‌دهند ولی در اصل با داشتن اسکریپت استخراج ارز رمزگذاری شده که در پیش‌زمینه فعالیت می‌کند، از منابع کامپیوتری ارزشمند سوء استفاده می‌کنند که به این عمل اصلاحا دزدی ارز دیجیتال گفته می‌شود و بارها و بارها در ماه‌های گذشته شاهد سو استفاده‌های این چنینی بوده‌ایم. گوگل می‌گوید که خرداد ماه این افزونه‌ها از لیست گوگل وب استور کروم حذف خواهند شد. البته افزونه‌هایی که با زنجیره‌ی بلوکی مرتبط هستند و نه استخراج، در گوگل وب استور باقی خواهند ماند.  

پیش از این افزونه‌هایی که تنها با هدف استخراج ارز رمزپایه شده توسعه داده شده بودند، از گوگل مجوز می‌گرفتند. با این حال گوگل گفت که حدود نود درصد افزونه‌هایی که با هدف استخراج از گوگل درخواست مجوز کرده بودند قوانین گوگل را زیر پا گذاشتند، به همین دلیل درخواست آن‌ها رد شده و از گوگل وب استور حذف شدند. 
استخراج می‌تواند روی عملکرد دستگاه اثر منفی بگذارد چرا که به نیروی پردازنده (CPU) بسیار زیادی نیاز دارد تا بتواند محاسبات لازم را برای استخراج ارز دیجیتالی (mining) به کار ببرد. شرکت‌ها و هکرها نیز اسکریپت‌های مخفی استخراج ارز دیجیتال را در نرم‌افزارها و سایت‌های عمومی قرار می‌دهند تا فعالیت خود را مخفی نگاه دارند. 
ارز رمزنگاری شده بسیار بدنام شده است و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی همیشه در تلاشند تا فعالیت‌های خلاف‌کارانه را در این زمینه کاهش دهند. گوگل، فیسبوک و توییتر اخیراً همه‌ی تبلیغات مرتبط با ارز دیجیتالی را ممنوع کرده‌اند. 

پیشنهاد فیسیت : گوگل هم مانند فیسبوک در مقابل ارزهای رمزپایه گارد گرفت

پیشنهاد فیسیت : هک شدن 140 سایت ایرانی و دزدی ارز دیجیتال به دنبال آن

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر