روسیه پیام رسان تلگرام را فیلتر می کند

روسیه پیام رسان تلگرام را فیلتر می کند

پیام رسان تلگرام که سازنده اصلی آن شخصی روسی است در این کشور فیلتر می‌شود زیرا پاول دوروف درخواست روسیه برای افشای کلیدهای رمزنگاری را رد کرده است.

پیام رسان تلگرام که سازنده اصلی آن شخصی روسی است در این کشور فیلتر می‌شود.

مدتی پیش دولت روسیه از مدیران تلگرام خواسته بود که کلیدهای رمزنگاری مورد استفاده در این پیام رسان برای رمزگذاری روی پیام‌های کاربران را در اختیار دولت روس قرار دهد تا روسیه بتواند با شنود پیام‌های ارسالی کاربران، جلو وقوع حملات تروریستی را بگیرد.

دولت روس برای ارائه این کلیدهای رمزنگاری تنها تا 4 آوریل به تلگرام مهلت داده بود اما مدیران تلگرام درخواست دولت روس را غیرقانونی و بی‌اساس خوانده و آن را رد کرده و کلیدهای رمزنگاری را در اختیار آن‌ها قرار ندادند.

به دنبال این مسئله رگولاتوری دولت روس تصمیم گرفته است دسترسی به تلگرام در این کشور، جایی که اصالت تلگرام از آن است را قطع کند.

پاول دوروف موسس روسی تلگرام، هم اکنون شرکت اصلی تلگرام را در دبی اداره می‌کند. وی در واکنش به این درخواست، ماه گذشته (20 مارس)، در توییتر خود نوشت:

تهدید برای فیلتر کردن تلگرام مگر در صورت نشر اطلاعات خصوصی کاربران، کارساز نیست. تلگرام برای آزادی و حفظ حریم شخصی ایستادگی می‌کند.

پیام پاول دوروف در توییتر برای رد درخواست روس برای کلیدهای رمزگذاری

پیام پاول دوروف در توییتر برای رد درخواست روس برای کلیدهای رمزگذاری

پیام رسان تلگرام که در حال حاضر بیش از 200 میلیون کاربر فعال دارد، خیل عظیمی از کاربرانش را مردم کشور روسیه و ایران تشکیل می‌دهند. مسلما فیلتر شدن تلگرام در کشور روسیه می‌تواند تاثیرات منفی برای این پیام رسان به دنبال داشته باشد. با این وجود تلگرام با ساخت ارز رمزپایه مخصوص به خود، گرام و پیش‌فروش آن، تاکنون توانسته است 1.7 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

منبع خبر: bbc


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محسن

شنبه, 18 فروردین 1397

چون روسیه فیلترش میکنه پس ما هم باید فیلتر کنیم. اگه نکنیم زشته خب...مگه تحت استعمارش نیستیم؟؟

پاسخ

ثبت نظر