5 پلتفرم متن باز ایمیل در مقابل جیمیل

5 پلتفرم متن باز ایمیل در مقابل جیمیل

جیمیل بزرگترین پلتفرم ایمیل است که در حال حاضر موجود است. این محصول، یکی از بزرگترین موفقیت های گوگل است. جیمیل به دلیل سادگی و واسط مرتب خود، در بین کاربران بسیار محبوب است و ویژگی های مطلوب و بهینه ای را ارائه می دهد. ولی سرویس های متن بازی هم هستند که می توانند بجای جیمیل استفاده شوند.
این سرویس ها آزادی و روش خوبی را برای مدیریت ایمیل ها در اختیار می گذارند. با استفاده از این سرویس ها نیازی نیست که به کلاینتهای میزکار خود وابسته باشید.


Roundcube
RoundCube یک کلاینت ایمیل وب، مبتنی بر LAMP می باشد. پلتفرم وب آن از روش کشیدن و رها کردن برای ایمیل های مدرن و سریع استفاده می کند. این سرویس ویژگی های کمیاب خوبی را مانند پاسخ های آماده، ترجمه زبان، چک کننده املای کلمات، دفترچه آدرس و الگوهای ایمیلی شامل می شود. Roundcube ابزار جستجوی کاملی دارد، کاملا پویا و برای موبایل ها، واسط کاربرپسندی ارائه داده است. این برنامه تحت لیسانس متن باز GPLv3 می باشد.
Zimbra
Zimbra یک راه حل چندکاره برای ایمیل است. این سرویس هم سرویس ایمیل و هم سرور در اختیار می گذارد. بسیاری از شرکتهای بزرگ از ارتباطات کاری خود از Zimbra استفاده می کنند. این سرویس نیز، تعدادی افزونه به همراه دارد. شما می توانید چندین پوشه و لیست مخاطب ایجاد کنید. واسط میزکار Zimbra، تجربه کاربری جالبی را به شما می دهد. این پلتفرم اخیرا توسط Synacore حاصل شده است. کلاینت وب تحت لیسانس عمومی مشترک بیرون می آید ولی سرور دارای مجوز GPLv2 است.
SquirrelMail
SquirrelMail یک کلاینت پست الکترونیکی وب است که بسیار کاربرپسند می باشد. این کلاینت از واسط ایمیل مدرن استفاده می کند و برای نصب آسان است. SquirrelMail بسیار سبک طراحی شده است تا به آسانی بر روی سرور و کلاینت بارگزاری شود. این ابزار به مجموعه ای از افزونه های مخصوص برای کار نیاز دارد که از واسط کاربر پایه استفاده می کند. UX یا تجربه کاربری این ابزار از روش حداقلی استفاده می کند. SquirrelMail تمام ویژگی های لازم ایمیل را در اختیار می گذارد. این ابزار به زبان PHP نوشته شده است و دارای مجوز GPL است.
RainLoop
RainLoop یک ابزار ایمیل برای ارائه واسط مانند جیمیل است. می توان از RainLoop برای ارتباطات شخصی مانند ارتباطات کاری استفاده کرد. این واسط، اکثر ویژگی هایی را که شما از یک کلاینت ایمیل انتظار دارید، برآورده می سازد. Rainloop، دارای کامل کننده خودکار آدرس ایمیل، پشتیبانی از فیلترینگ و پلاگین های بسیار دیگری است. این واسط حساب های شبکه های اجتماعی را برای تجربیات گسترده، با یکدیگر یکپارچه می کند. این ابزار به زبان PHP نوشته شده است و تحت لیسانس AGPL می باشد.
Kite
Kite یک پلتفرم ایمیل مبتنی بر پایتون است. این پلتفرم قدرتمند، تمام ویژگی های موجود در جیمیل را داراست. در واقع می توان آن را شبیه ساز جیمیل دانست. این پلتفرم یکپارچگی با ماشین مجازی را نیز پشتیبانی می کند. آن را با نرم افزار Vagrant نیز می توان امتحان کرد. Kite تحت لیسانس BSD می باشد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر