طرح رجیستری موبایل از اردیبهشت و با برند سامسونگ از سر گرفته می شود

طرح رجیستری موبایل از اردیبهشت و با برند سامسونگ از سر گرفته می شود

در ادامه اجرای طرح رجیستری موبایل، از اوایل اردیبهشت ماه، برند سامسونگ هم مشمول این طرح می‌شود.

در ادامه اجرای طرح رجیستری موبایل، از اوایل اردیبهشت ماه، برند سامسونگ هم مشمول این طرح می‌شود.

طرح رجیستری موبایل یکی از اتفاقات مهم و جنجالی حوزه فناوری اطلاعات ایران در سال 96 بود که از 28 مهرماه به صورت رسمی به اجرا درآمد و در مدت نیمه دوم سال 96، توانست 50 درصد از برندهای غالب بازار ایران در گوشی موبایل را هدف قرار دهد.

آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که اجرای طرح رجیستری موبایل در نیمه دوم سال 96 با موفقیت همراه بوده است. بنا به این آمارها در این مدت شاهد افزایش واردات قانونی گوشی موبایل و به دنبال آن، افزایش درآمد دولت از این طریق بوده‌ایم. به طور دقیق‌تر باید بگوییم که واردات قانونی گوشی موبایل در این 6 ماه تقریبا 2.5 برابر رشد داشته است و درآمد دولت نیز از 830 میلیارد ریال به 1884 میلیارد ریال رسیده است.

طی مدت اجرای طرح رجیستری در سال 96 برندهای آیفون، گوگل، بلک بری، موتورلا، الجی، هواوی، سونی، شیائومی، نوکیا، تکنو و دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از برند سامسونگ، مشمول این طرح شدند که تقریبا 50 درصد از سهم بازار موبایل ایران را در دست داشتند؛ اما ورود سایر برندهای باقی‌مانده به طرح رجیستری، به همراه برند سامسونگ به طور کامل، به سال 97 موکول شد.

حالا زمان وعده داده شده فرا رسیده است و دهقانی نیا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا در مورد ورود برند ساموسنگ به طرح رجیستری اعلام کرده است که:

سامسونگ به‌عنوان یکی از برندهایی که سهم بالایی در بازار ایران دارد، از اوایل اردیبهشت ماه مشمول طرح رجیستری می‌شود؛ اما زمان قطعی آغاز اجرای این طرح برای این برند و سایر برندهای باقی‌مانده در جلسه راهبری رجیستری مشخص خواهد شد.

به گفته وی احتمالا جلسه تصمیم گیری برای زمان اجرای طرح رجیستری امروز (19 فروردین‌ماه) و یا روز چهارشنبه هفته جاری با حضور متولیان این طرح تشکیل می‌شود و برای زمان رجیستری برندهای باقی‌مانده، تصمیم گیری نهایی خواهد شد.

طرح رجیستری موبایل، یکی از طرح‌های جنجالی و البته ضرب‌العجلی حوزه فناوری اطلاعات ایران در سال 96 بود که با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کننده و ارائه خدمات پس از فروش در کشور به اجرا درآمد و این طور به نظر می‌رسد که همین مدت 6 ماهه، طرح رجیستری موبایل تا حد زیادی توانسته است به مقاصد خود برسد زیرا طی 10 سال گذشته و قبل از اجرای طرح رجیستری، بیش از 90 درصد گوشی‌های موبایل وارداتی به کشور، به صورت قاچاق وارد شده بودند این در حالی است که پس از اجرای طرح رجیستری، واردات قانونی گوشی موبایل به کشور 2.5 برابر رشد کرده است.

 

به‌روزرسانی : 19 فروردین ساعت 21:53

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای آخرین مرحله طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) از 31 فروردین خبر داد.

حسین فلاح جوشقانی گفت: در راستای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی به مردم، با اجرای آخرین مرحله طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) تمامی نشان های گوشی تلفن همراه موجود در بازار از جمله سامسونگ مشمول این طرح می‌شوند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر