اولین نشانه‌های گوگل پیکسل3 در کد متن باز اندروید

اولین نشانه‌های گوگل پیکسل3 در کد متن باز اندروید

اولین نشانه‌های گوگل پیکسل3 در پروژه‌ی متن باز اندروید منتشر شد.

همه‎ی ما منتظر هستیم که امسال گوگل نسل بعدی گوشی‌های خود را معرفی کند. اماسل نیز مانند همیشه اولین نشانه‌های گوشی پرچم دار بعدی گوگل در کد متن باز اندروید منتشر شده است. دیروز گوگل کدهای بهینه شده‌ای را برای دستگاه جدید خود با نام پیکسل3 منتشر کرد. البته از این کدها چیزهای زیادی نمی‌توان به دست آورد. 
اندروید متن باز است و هرکسی می‌تواند با سر زدن به پروژه‌ی متن باز اندروید (AOSP) ببیند برنامه‌های بعدی گوگل به چه صورت است. در کدهای جدیدی که شرکت گوگل منتشر کرده می‌توان دید که توسعه دهندگان این شرکت در حال کارکردن روی یک رابط کاربری  Auto Selection Network هستند و نوشته شده که این تغییرات مربوط به گوشی جدید این شرکت است. در این کدها ذکر شده که HAL_V_1_2 تنها پیکسل3 را پشتیبانی می‌کند. 
شاید از این پیام چیز زیادی نتوانیم بفهمیم ولی چیزی که واضح است این است که گوشی جدید قابلیت‌های شبکه‌ای را پشتیبانی می‌کند که پیکسل‌های کنونی قادر به انجام آن نیستند. جالب اینجاست که به طور واضح از این دستگاه با نام پیکسل3 نام برده شده است چرا که گوگل هیچ گاه برای آزمایش گوشی‌های خود از نام‌های تجاری آن‌ها در پروژه‌ی متن باز اندروید استفاده نمی‌کند. برای مثال نسل دوم گوشی‌های پیکسل در ابتدا با نام‌های Walleye و Taimen معرفی شدند. 
به نظر می‎رسد این که توسعه دهندگان به صورت مستقیم از پیکسل3 نام برده‌اند یک اشتباه بوده است چرا که هیچ کس شش ماه پیش از معرفی یک دستگاه نام مستقیم آن را بیان نمی‌کند. این احتمال هم وجود دارد که گوگل با این کار کمی سربه‌سر کسانی گذاشته که به پروژه‌ی متن باز گوگل سر می‌زنند. 
اگر پیکسل3 نیز مانند پیکسل2 باشد این احتمال می‌رود که شاهد معرفی دو گوشی باشیم. پیکسل3 احتمالاً بیانگر هردو دستگاه است که مشخصات داخلی یکسانی دارند و گوشی کوچکتر صفحه نمایش کوچکتری خواهد داشت. شاید یک یا هردو گوشی مانند آیفون ایکس دارای صفحه نمایش ناچ باشند که در آن صفحه نمایش کل گوشی را پوشانده و دوربین در قسمت بالای آن قرار گرفته است. گوگل قابلیت پشتیبانی  صفحه نمایش ناچ را در اندروید پی قرار داده است و این نسخه از سیستم عامل به همراه پیکسل3 معرفی خواهد شد. 
نسل سوم گوشی‌های پیکسل به احتمال زیاد شهریور ماه معرفی خواهند شد. اگر قصد خرید پیکسل2 را دارید بهتر است هرچه زودتر این کار را انجام دهید و یا صبر کنید تا نسل بعدی منتشر شود. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر