پیشبینی سیگیت در مورد رقابت بین تکنولوژی های درایو

پیشبینی سیگیت در مورد رقابت بین تکنولوژی های درایو

سیگیت : درایو های حالت جامد هیچ گاه مطابق با هزینه های مبتنی بر گیگابایت درایو دیسک سخت نخواهد شد

سیگیت تکنولوژی ادعا می کند که هر چقدر هم که حافظه های فلش NANDدر آینده نزدیک ارزان قیمت شوند، هیچ گاه با هزینه بر اساس گیگابایت چرخش رسانه های مغناطیسی استفاده شده در درایو های دیسک سخت همخوان نخواهد شد.
هزینه های درایو های حالت جامد در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است، چرا که فلش های NAND به دلیل فن آوری های متعدد پیشرفته و و رقابت سخت به طور چشمگیری ارزان شده اند. شرکت SanDisk و شرکت توشیبا پیش بینی کرده اند که تا سال 2020 هزینه حافظه غیر فرار چنان کاهش می یابد که درایو های حالت جامد رده شرکتی با هزینه درایو های حالت جامد رده شرکتی با هزینه های بر اساس گیگابایت مطابق می شود. سیگیت به شدت با این پیش بینی مخالف است.

seagate ssd 3
برای بسیاری از اپلیکیشن های مراکز داده، هزینه بر اساس گیگابایت مساله مهمی نیست. آنچه مهم است اعمال خواندن/ رایت کردن ورودی/خروجی در ثانیه (IOPS) اجرا شده توسط یک دستگاه، بیشترین پهنای باند و میزان مصرف انرژی می باشد. درایو های حالت جامد از نظر IOPS از درایو های حالت جامد سریع تر می باشند( سریع ترین درایو دیسک سخت RPMK 15 حدود 200 IOPS را پشتیبانی می کند در حالی که درایو های حالت جامد پیشرفته چیزی حدود یک میلیون IOPS  را پشتیبانی می کنند) و همچنین پهنای باند بیشتری را ارائه می دهند. برای بسیاری از اپلیکیشن های مراکز داده درایو های حالت جامد چیزی بدون استفاده است. اما برای حافظه های سرد و اپلیکیشن های آرشیو ، درایو های حالت جامد خیلی گران است، به همین دلیل مراکز داده از هردو درایو حالت جامد و درایو دیسک سخت برای ذخیره انواع مختلف داده استفاده می کنند.
بسیاری از دستگاه ها حافظه بالایی نمی خواهند. علاوه بر این درایو های سخت را نمی توان در تبلت ها و یا کامپیوتر های ترکیبی دو در یک استفاده کرد. از آنجایی که سازگاری در این دستگاه ها کاهش یافته است، تقاضا برای درایو های حالت جامد نیز کاهش یافته است. اما از طرفی، به دلیل این که اپلیکیشن های cloud گسترده تر شده اند ، مراکز داده به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند، به همین دلیل به خرید درایو های حالت جامد رده سروری ادامه می دهند، که این امر باعث افزایش سود سهام سیگیت، شرکت Western Digital و شرکت توشیبا می شود.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر