تعمیر هواوی P20 از آیفون X هم سخت تر است

تعمیر هواوی P20 از آیفون X هم سخت تر است

تجربه نشان می‌دهد که تعمیر هواوی p20 همانند گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، از تعمیر آیفون X هم سخت تر است.

تجربه نشان می‌دهد که تعمیر هواوی p20 همانند گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، از تعمیر آیفون X هم سخت تر است.

کمپانی هواوی، سومین کمپانی سازنده گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا، به‌تازگی از هواوی p20 خود به‌عنوان پرچم‌دار جدیدش رونمایی کرده است اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تعمیر هواوی p20 حتی از تعمیر آیفون X اپل هم سخت تر است.

وب سایت ifixit میزان سختی تعمیر گوشی‌های هوشمند را با یک عدد بین 1 تا 10 مشخص می‌کند که عدد 10 به گوشی تعلق می‌گیرد که به ساده‌ترین شکل ممکن قابل تعمیر است. جالب است بدانید که این وب سایت به هواوی p20 عدد 4 را نسبت داده است درصورتی‌که آیفون X اپل، عدد 6 را به خود اختصاص داده بود.

نام گوشی‌ میزان سختی تعمیر گوشی‌
هواوی p20 4
گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس 4
آیفون X 6

بااین‌وجود هواوی p20، پرچم‌دار جدید هواوی، به‌تنهایی عنوان سخت‌ترین گوشی دنیا از نظر تعمیر را به خود اختصاص نداده است بلکه پرچم‌داران جدید سامسونگ، گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس هم با کسب نمره 4 از وب سایت ifixit، این لقب را با خود یدک می‌کشند.

وب سایت ifixit برای نمره دهی به گوشی‌های هوشمند از نظر سختی تعمیر به فاکتورهایی همچون سادگی تعویض قطعات همچون باتری و... توجه می‌کند البته دراین‌بین مسئله شکنندگی قاب پشتی گوشی و گلس آن هم اهمیت زیادی دارد.

اگرچه کمپانی هواوی پرچم‌دار جدید خود را تا حد زیادی به‌صورت ماژولار طراحی کرده است که هر یک از اجزا همچون باتری به‌تنهایی قابل تعویض باشند اما این کار بسیار زمان‌بر و سخت است. گذشته از این مسئله ریسک شکستن و تخریب گلس گوشی و قاب پشتی آن در اثر تعمیر هم دو برابر شده است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: cnet


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر