با ارتقا به watchOS 5 چندین اپلیکیشن مهم را از دست خواهید داد

با ارتقا به watchOS 5 چندین اپلیکیشن مهم را از دست خواهید داد

با ارتقا به سیستم عامل WatchOS5 بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که از کیت توسعه نرم افزار قدیمی استفاده کرده‌اند از دسترس خارج خواهند شد.

یک نسخه‌ی بتای آپدیت watchOS 4 منتشر شده است. چیزی که درمورد این آپدیت جالب است این است که از توسعه دهندگان اپلیکیشن اپل واچ خواسته شده تا برای باقی ماندن در این پلتفرم اپلیکیشن‌های خود را ارتقا دهند. 
اگر هنوز هم اپلیکیشنی موجود باشد که با استفاده از کیت توسعه نرم افزار watchOS 1 ساخته شده ( که با اپل واچ اصلی منتشر شد) و هم اکنون از نسخه‌ی watchOS 4.3.1 بتا استفاده می‌کند وقتی که اپلیکیشن را باز کنید یک پیام برای شما باز می‌شود که می‌گوید توسعه دهنده‌ی این اپلیکیشن باید آن را ارتقا دهد تا با پلتفرم سازگار بماند. 
اگر OK را لمس کنید اپلیکیشن باز می‌شود که نشان می‌دهد وقتی که سیستم خود را به watchOS 4.3.1 اصلی ارتقا دهید هنوز هم از اپلیکیشن پشتیبانی می‌شود. اما به نظر می‌رسد که watchOS 5 پایان کار برای اپلیکیشن‌هایی است که با استفاده از کیت توسعه نرم افزار قدیمی ساخته شده‌اند. 
اینستاگرام اخیراً اپلیکیشن اپل واچ خود را منتشر کرده و به نظر می‌رسد که برای ساخت آن از کیت توسعه نرم افزار watchOS 1 استفاده کرده است و لازم ندیده که از ابزار کیت توسعه نرم افزار جدید استفاده کند. 
درضمن پشتیبانی برای اپلیکیشن‌های ای‌بی، توییتر و اسلک نیز تا 12 ماه آینده پایان خواهد یافت. 
اپل توسعه دهندگان را تشویق می‌کند که از کیت توسعه نرم افزار جدید watch OS 4 استفاده کنند. این کیت با ثبات‌تر و بهتر از کیت نرم افزار اولی است که در سال 2015 منتشر شد. 
اگر دیگر توسعه دهندگان نیز مانند اینستاگرام لازم نبینند که با استفاده از این کیت جدید اپلیکیشن‌های خود را ارتقا دهند در نتیجه شما نخواهید توانست پس از ارتقا به watchOS 5 از آن‌ها استفاده کنید. 
ما هنوز نمی‌دانیم چه می‌شود اما به نظر می‌رسد که این اخطار پایانی برای اپلیکیشن‌هایی است که ارتقا داده نشوند. 
بدون دانستن روند توسعه‌ی هر اپلیکیشن نمی‌توانیم بگوییم که با استفاده از کدام کیت ساخته شده‌اند در نتیجه هم اکنون نمی‌توانیم بگوییم که کدام اپلیکیشن‌ها از دسترس خارج خواهند شد. 
اگر همه‌ی اپلیکیشن‌های شخص ثالثی که روی اپل واچ اصلی اجرا می‌شوند از کیت watchOS 1 استفاده کرده باشند ممکن است که این شرکت تصمیم بگیرد که سیستم عامل آن ساعت خاص را به watchOS 5 ارتقا ندهد. 
شما می‌توانید اپل واچ خود را به watchOS 4 ارتقا دهید اما هنوز معلوم نیست که بتوانید آن را به نسخه‌ی بالاتر نیز ارتقا دهید یا خیر. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر