قابلیت بک آپ گرفتن از اینستاگرام در راه است

قابلیت بک آپ گرفتن از اینستاگرام در راه است

امکان بک آپ گرفتن از اینستاگرام در راه است. به‌زودی با قابلیت Portability می‌توانید از تمام اطلاعاتی که در اینستاگرام خود شیر کرده‌اید اکسپورت بگیرید!

اینستاگرام در حال ساخت ابزاری برای دانلود تمام داده‌هایی که شما در این برنامه به اشتراک گذاشته‌‌اید، درواقع روشی برای بک آپ گرفتن از اینستاگرام است.

اینستاگرام یکی از پر‌طرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است که با هدف به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو فعالیت دارد. توسعه‌دهندگان این شبکه اجتماعی به‌تازگی اعلام کرده‌اند که در حال توسعه ابزاری هستنند که کاربران با استفاده از آن می‌توانند تمام داده‌هایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند از جمله تصاویر، ویدیوها و پیام‌ها را دانلود کنند.

قابلیت Portability و در واقع روشی برای بک آپ گرفتن از اینستاگرام، یکی از کمبودهای بزرگ اینستاگرام تاکنون بوده است. اگرچه تقریبا 8 سال از فعالیت این شبکه اجتماعی می‌گذرد و بیش از 800 میلیون کاربر دارد اما تا کنون اینستاگرام هیچ راه‌حل و روشی برای دانلود پست‌های سابق و تصاویر آن‌ها ارائه نکرده بود.این در حالی است که فیسبوک در سال 2010 ابزاری برای دانلود اطلاعات به اشتراک گذاشته شده را در اختیار کاربران خود قرار داده بود.

با قابلیت Portability چه داده‌هایی را می‌توان دانلود کرد

اگرچه تصاویر و ویدیوها حتما جز اطلاعاتی هستند که از طریق ابزار Portability قابل دانلود هستند اما هنوز نمی‌دانیم که آیا می‌توان لیست فالوورها و فالوینگ‌ها، پست‌های لایک شده، استوری و کپشن‌ها را از طریق این قابلیت دانلود کرد یا نه.

ضمنا هنوز مشخص نیست که آیا تصاویری که export گرفته می‌شوند با همان کیفیتی که آپلود شده‌اند ذخیره خواهند شد و یا اینکه فشرده می‌شوند.

اگرچه هنوز اطلاعات کاملی درباره عملکرد قابلیتPortability جدید در دست نیست اما اینستاگرام اعلام کرده است که به‌زودی جزییات این قابلیت را معرفی خواهد کرد.

مزایای قابلیت Portability

اگر اینستاگرام از طریق قابلیت Portability شرایطی فراهم کند تا تمامی تصاویر و ویدیوها با همان کیفیت اولیه دانلود شوند مسلما دیگر جایی برای برنامه‌های غیررسمی همچون InstaPort نخواهند ماند که کوتاه شدن دست برنامه‌های غیر رسمی، در وحله اول امنیت کاربران را بیش‌از‌پیش فراهم می‌کند.

به علاوه با استفاده از این قابلیت کاربران به‌راحتی می‌توانند از محتوای به اشتراک گذاشته شده خود در اینستاگرام روی کامپیوتر خود بک آپ بگیرند.

پیشنهاد فیسیت : چطور بفهمیم چه کسی از استوری اینستاگرام ما اسکرین شات گرفته است

 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر