فیسبوک بر اساس فعالیت‌هایتان عقاید شما را حدس می‌زند

فیسبوک بر اساس فعالیت‌هایتان عقاید شما را حدس می‌زند

فیسبوک با استفاده از الگوریتم، فعالیت‌های آنلاین شما را بررسی کرده و می‌داند که عقاید شما چیست.

فیسبوک در حال حاضر در وضعیت خیلی خوبی به سر نمی‌برد چرا که به خاطر کمبریج آنالیتیکا بسیاری از کاربران اعتمادشان را به این شبکه‌ی اجتماعی از دست داده‌اند. اما با وجود همه‌ی رسوایی‌ها این پلتفرم هنوز هم بیش از دو میلیارد کاربر دارد. بسیاری از کاربران از این شبکه برای بحث و صحبت درمورد عقاید خود استفاده می‌کنند. 

با توجه به میزانی که کاربران درمورد سیاست حرف می‌زنند، لگوریتم‌های فیسبوک می‌تواند یک فرضیه‌ی منطقی درموردعقاید شما تهیه کند که نشان می‌دهد به چه کسی رای داده‎اید، چه کسی را پشتیبانی می‌کنید و ایدئولوژی شما به چه صورت است. 

برای این که بفهمید فیسبوک چه فکری درمورد عقاید شما می‌کند باید روند زیر را طی کنید: 

فیسبوک

 

1- وارد فیسبوک شوید. 

2- روی فلش کوچک در گوشه‎ی سمت راست بالا کلیک کنید. 

3- در منویی که ضاهر می‌شود روی Settings کلیک کنید. 

4- در منو سمت چپ صفحه گزینه‌ی Ads را انتخاب کنید. 

5- پایین بروید و بخش Your Information را گسترش دهید. 

6- روی تب  Your Categories کلیک کنید. 

در این بخش تگ‌های زیادی را می‌بینید که نشان می‌دهند شما به چه چیزی علاقه دارید، اما در این قسمت برچسب‌هایی نیز درمورد عقاید و تمایلات شما وجود دارد. 

این تگ‌ها را شما انتخاب نکرده‌اید و فیسبوک خودش آن‌ها را بر اساس فعالیت آنلاین شما اضافه کرده است. اگر یک تگ اشتباه است می‌توانید آن را صحیح و یا پاک کنید. 

در نهایت به یاد داشته باشید که بهتر است که اعتقادات سیاسی خود را در جایی به جز فیسبوک بیان کنید و اخبار را از جایی دیگر دریافت کنید. 

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر