سرانجام تلگرام در روسیه مشخص شد

سرانجام تلگرام در روسیه مشخص شد

سرانجام پیام رسان تلگرام در روسیه مشخص شد. تلگرام به دلیل قرار ندادن کلیدهای رمزنگاری در اختیار دولت روسیه در این کشور فیلتر شد.

تلگرام یکی از پیام رسان‌هایی است که در بین مردم ایران و روسیه به شدت پرطرفدار است. این پیام رسان به لطف دارا بودن کانال، نه‌تنها مورد توجه کاربران عادی قرار گرفته است بلکه به ابزاری برای توسعه کسب و کارها هم تبدیل شده است.

اگر پیگیر اخبار این پیام رسان و پستی‌ها و بلندی‌های آن در ایران و روسیه باشید حتما در جریان هستید که چندی پیش دولت روسیه از پاول دوروف، موسس تلگرام خواسته بود که کلیدهای رمزگذاری روی پیام‌های کاربران را در اختیار سرویس امنیت فدرال روس قرار دهد تا روسیه بتواند با شنود پیام‌های رد و بدل شده جلو حملات احتمالی تروریستی را بگیرد.

پیشنهاد فیسیت : روسیه پیام رسان تلگرام را فیلتر می کند

اگرچه پاول دوروف خود اصلیتی روسی دارد اما با سیاست‌های این دولت مخالف بوده و این درخواست را رد کرده بود.

حالا گزارشاتی نشان می‌دهد که دادگاه روسیه پیام رسان تلگرام را در داخل این کشور فیلتر کرده است و تا زمانی که تلگرام کلیدهای رمزنگاری را در اختیار سرویس امنیت فدرال روسیه قرار نداده است، همچنان این پایم رسان در روسیه فیلتر خواهد بود.

البته این نخستین باری نیست که دولت روس اقداماتی از این دست انجام داده است بلکه در سال 2016 این کشور قوانین سختگیرانه ضد تروریستی را به اجرا درآورد که یکی از قسمت‌های این قانون امکان رمزگشایی پیام‌های ارسالی در پیام رسان‌ها بود.

پیام رسان تلگرام با قوانین خاص خود و احترام به حریم خصوصی کاربران به نحوی این قانون را به چالش کشیده و باعث این فیلترینگ شده است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: theverge1÷


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر