آیا گوشی اندرویدی شما آپدیت‌های امنیتی را از شما پنهان کرده است؟

آیا گوشی اندرویدی شما آپدیت‌های امنیتی را از شما پنهان کرده است؟


بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند اندروید به خاطرعدم دریافت آپدیت‌های امنیتی در معرض خطر حمله قرار گرفته اند. 
محققان امنیتی گفته‌اند که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی به طور مناسب از لحاظ امنیتی محافظت نمی‌شوند چرا که سازندگان این گوشی‌ها آپدیت‌های امنیتی مناسب را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. 
کارستن ول و جاکوب لیل از محققان انستیتوی تحقیقات امنیتی دو سال است که در حال تحقیق روی گوشی‌های اندرویدی مختلف هستند و یافته‌اند که بسیاری از این گوشی ها در زمان مناسب آپدیت‌های امنیتی را دریافت نمی‌کنند. 
بعضی از دستگاه‌ها حتی به کاربران درمورد آپدیت‌های جدید یا نرم افزار و سفت افزار موجود دروغ گفته‌اند و کاربر را در معرض خطر حمله قرار داده‌اند. 
تنوع گوشی‌ها هنگام انتشار آپدیت‌ها برای پلتفرم اندروید چالشی بزرگ برای گوگل است. 
این شرکت معمولاً در ابتدا آپدیت‌های جدید اندروید را از طریق گوشی‌های گوگل و نکسوس در اختیار کاربران قرار می‌دهند و سپس آن را برای سازندگان شخص ثالث منتشر می‌کند. 
با این حال محققان دریافتند که بسیاری از شرکت‌های سازنده پچ‌های امنیتی را ماه‌ها در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. بعضی از دستگاه‌ها به کاربر می‌گویند که به آخرین نسخه نرم افزار یا سفت افزار آپدیت شده‌اند اما در حقیقت هیچ کدام از پچ‌های مهم را دریافت نکرده‌اند. 
نول گفت :« ما شرکت‌های بسیاری را یافتیم که حتی یک پچ امنیتی هم روی دستگاه خود نصب نکرده‌اند اما تاریخ آپدیت را هر چند وقت یک بار تغییر می‌دهند» 
این محققان همه‌ی پچ‌های امنیتی اندروید را که در سال 2017 منتشر شده روی 1200 دستگاه مختلف از جمله گوشی‌هایی از شرکت سامسونگ، موتورولا، اچ‌تی‎سی و گوگل بررسی کردند. 
اندروید نسبت به گوشی‌های اپل بیشتر در معرض خطر حمله قرار دارد با این حال گوگل همه‌ی تلاشش را می‌کند تا راه‌های حمله را به روی هکرها ببندد. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر