آیفون‌های 2018 اپل با قیمتی بیشتر از آیفون x راهی بازار می‌شوند

آیفون‌های 2018 اپل با قیمتی بیشتر از آیفون x راهی بازار می‌شوند

کمپانی اپل برخلاف انتظار تحلیل‌گران قصد کاهش قیمت آیفون‌های 2018 را ندارد و احتمالا آیفون جدید را با قیمت 1100 تا 1200 دلار عرضه خواهد کرد.

کمپانی اپل با عرضه آیفون‌ها و آیپدهای خاص خود بازار فروشش را از سایر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند به طور کلی جدا کرده است و البته طرفداران خاص خود را هم بدست آورده است.

آیفون X آخرین پرچمدار کمپانی اپل است که با عرضه آن برای نخستین بار شاهد قابلیت‌هایی همچون FaceID بودیم و اپل از این گوشی به عنوان گوشی برای آینده نام برده بود. اگرچه قابلیت‌های قابل توجه بسیاری در آیفون X اپل وجود داشت اما قیمت این گوشی (نسخه 64 گیگابایتی آیفون X) بسیار بالا بود و این گوشی 999 دلار قیمت داشت. همین مسئله قیمت بسیار زیاد، باعث شد که حتی بسیاری از طرفداران دو آتشه آیفون هم توانایی خرید این گوشی گران‌قیمت را نداشته باشند. در نتیجه فروش آیفون X بسیار کمتر از انتظار کمپانی اپل بود تا جایی که این کمپانی مجبور شد مقدار زیادی از سفارشات خود به سازندگان قطعات را لغو کند.

پیشنهاد فیسیت : قابلیت‌های فراتر از تصور آیفون X

تمامی این اتفاقات دلیلی شد تا بسیاری از تحلیل‌گران انتظار کاهش قیمت آیفون جدید کمپانی اپل در سال 2018 را داشته باشند اما به نظر می‌رسد این بار هم تیر این تحلیل‌گران به خطا رفته است و اپل به این زودی‌ها قصد ندارد روند افزایش قیمت گوشی‌های خود را متوقف کند، روندی که از سال 2010 شروع شد و هنوز هم ادامه دارد.

حالا تحلیل‌گران موسسه UBS پیشبینی می‌کنند که جانشین آیفون X اپل حداقل قیمتی حدود 1100 دلار داشته باشد و حتی به 1200 دلار هم برسد. گذشته از قیمت پایه این گوشی، با افزایش میزان حافظه داخلی هم افزایش قیمتی بیش از میزان پیش بینی شده، دور از انتظار نیست.

در تصویر زیر نمودار تغییر قیمت آیفون‌های اپل در سال‌های 2014 تا 2018 را می‌بینید که در ستون آخر پیشبینی سازمان UBS برای قیمت آیفون‌های 2018 قرار گرفته است. در این نمودار اگرچه در اغلب موارد با افزایش قیمت مواجه هستیم اما همانطور که می‌بینید قیمت آیفون سال 2016 که همان SE هست باز هم انتظار می‌رود که با کاهش قیمت همراه باشد.

نمودار تحلیل و پیشبینی موسسه UBS برای قیمت آیفون‌های سال 2018

نمودار تحلیل و پیشبینی موسسه UBS برای قیمت آیفون‌های سال 2018

همان طور که آیفون‌های جدید به بازار عرضه می‌شوند، قیمت گوشی‌های قدیمی‌تر آیفون هم با کاهش همراه خواهد بود. از این رو انتظار می‌رود که آیفون SE که در سال 2016 راهی بازار شده است، بعد از عرضه آیفون‌های 2018 اپل با کاهش قیمت همراه بوده و با قیمتی حدود 300 دلار به فروش برسد. ضمنا اپل قصد دارد قابلیت‌هایی همچون faceID را هم به گوشی‌های ارزان قیمت‌تر خود بیاورد. این مسئله مسلما باعث خواهد شد که مشتریان زیادی به خرید آیفون SE ترغیب شوند و شاید بازار سایر گوشی‌های اپل به خطر بیافتد.

اگرچه قیمت گوشی‌های ساخت اپل به شدت بالاست اما این کمپانی طی دو سال‌ اخیر به خوبی توانسته است طرفدارانش را متقاعد کند که برای خرید گوشی‌های این کمپانی هزینه‌ای بین 600 تا 800 دلار را بپردازند. اگر به نمودار زیر توجه کنید که میانگین قیمت کالاهای خریداری شده از کمپانی اپل در دسته‌های مک بوک، آیفون و آیپد را نشان می‌دهد، می‌بینید که طی دو سال اخیر اپل موفق شده است میانگین قیمت خرید آیفون را در بین کاربران افزایش دهد.

میانگین قیمت کالاهای خریداری شده از کمپانی اپل

میانگین قیمت کالاهای خریداری شده از کمپانی اپل

البته قبلا شاهد اخباری درباره توقف تولید آیفون X بعد از عرضه آیفون‌های 2018 بودیم که دلیل این توقف تولید، خراب شدن بازار سایر گوشی‌های اپل عنوان شده بود زیرا با آمدن گوشی‌های جدید، مسلما شاهد کاهش قیمت در گوشی‌های قدیمی‌تر خواهیم بود و با این شرایط آیفون X طرفداران بسیاری را جذب خود خواهد کرد.

پیشنهاد فیسیت : اپل با عرضه آیفون جدید، به ساخت آیفون X خاتمه می‌دهد

به هر ترتیب باید منتظر بمانیم تا ببینیم که اپل این بار و برای سال 2018 خود چه برنامه‌ای را در نظر گرفته است. آیا این کمپانی همچنان به ساخت گوشی‌هایی با قیمت نجومی ادامه می‌دهد و یا اینکه در روال کاری خود تغییراتی را ایجاد خواهد کرد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: businessinside و phonearena


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

unknown

یک‌شنبه, 26 فروردین 1397

دزدی دزد بزرگ داره شروع میشه ! ملتم پاشن برن کلیه بفروشن واسه بنجل گوشی های اپل ! یک گوشی پایین رده هواوی با ایفون 10 یکی امکانات و کیفیتش ! اون وقت 1000 دلار میفروختش !

پاسخ

aei

یک‌شنبه, 26 فروردین 1397

هه.. حتما همه هم میخرن .. بزرگترین جوک سال میشه .. همین الانش انگشت شمار هستن که اپل ایکس میتونن بخرن ... پایان هنر نمایی اپل رو میتونیم در سالهای بعد شاهد باشیم .. bye bye my dear

پاسخ

ثبت نظر