اپل به کاربران macOS هشدار داد که از اپلیکیشن‌های 32 بیت استفاده نکنند

اپل به کاربران macOS هشدار داد که از اپلیکیشن‌های 32 بیت استفاده نکنند

سیستم عامل مک به زودی دیگر اپلیکیشن‌های 32 بیتی را پشتیبانی نخواهد کرد.

کاربران مک باید بیشتر حواس خود را به اپلیکیشن‌هایی که نصب می‌کنند جمع کنند چرا که اپل به کاربران اپلیکیشن مک او اس 32 بیت هشدار داده که نسخه‌ی نرم‌افزار آن‌ها به زودی از رده خارج می‌شود. 
البته اپل هنوز نگفته که چه زمانی نرم‌افزار 32 بیت از رده خارج می‌شود. اما وقتی که برای اولین بار آن را روی دستگاه مک خود اجرا می‌کنید با پیام زیر روبه‌رو می‌شوید: 

macos


این پیام فقط یک بار ظاهر می‌شود اما اپل امیدوار است که توسعه دهندگان خودشان بفهمند که باید نرم‌افزارهایشان را 64 بیت بسازند. هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد پشتیبانی 32 بیت را برای  macOS High Sierra و یا نسخه‌های سیستم عامل بعدی حذف کند یا خیر. در اپ استور مک شرکت اپل از توسعه دهندگان خواسته که از تاریخ 11 دی پشتیبانی 64 بیت را برای اپلیکیشن‌های خود لحاظ کنند در نتیجه این شرکت قصد دارد پشتیبانی برای 32 بیت را در آینده‌ی نزدیک حذف کند. 
تکنولوژی‌هایی که با مک سازگار هستند، مثل شتاب گرافیکی متال تنها با اپلیکیشن‌های 64 بیت کار می‌کنند. برای اطمینان یافتن از این که اپلیکیشنی که نصب کرده‌اید به اندازه‌ی سیستم عامل مک شما پیشرفته هستند همه‌ی نرم‌افزارهای مک در آینده باید 64 بیت باشند. 
البته اپل تبدیل به تکنولوژی نرم‌افزار و سخت‌افزار 64 بیت را از یک دهه گذشته آغاز کرده است. در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی در سال 2017 اپل به توسعه دهندگان گفت که macOS High Sierra آخرین نسخه از macOS است که اپلیکیشن‌های 32 بیت را اجرا می‌کند. 
کاربرانی که می‌خواهند بفهمند کدام یک از اپلیکیشن‌هایشان 64 بیت است می‌توانند دکمه‌ی System Report را فشار داده، در منو About This Mac را بیابند. سپس به Software رفته و Applications را انتخاب کنند و در آخر بخش 64 بیت را ببینند. Yes, به این معنی است که اپلیکیشن 64 بیت و No به این معنی است که 32 بیت است. 
شرکت اپل ده سال است که در حال تلاش برای تبدیل به تکنولوژی 64 بیت است و کاملاً منطقی است که از شرکت‌ها بخواهد اپلیکیشن‌های خود را با این تکنولوژی بسازند. 
هنوز معلوم نیست که اپل به کلی پشتیبانی برای کد 32 بیت را حذف می‌کند یا آن را شبیه سازی می‌کند. اما این شرکت گفته که High Sierra آخرین نسخه از macOS است که کد 32 بیت را بدون نیاز به سازگاری اجرا می‌کند که نشان می‌دهد ممکن است در آینده از شبیه سازی استفاده شود. 

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر