چطور میزان برق خروجی از یک پورت USB را تشخیص دهیم

چطور میزان برق خروجی از یک پورت USB را تشخیص دهیم

اگر میزان خروجی برق یک پورت USB با میزان برقی که از آن کشیده می‌شود مطابقت نداشته باشد ممکن است پورت خراب شود و یا بسوزد! اما چطور میزان برق خروجی از یک پورت USB را تشخیص دهیم؟

همان‌طور که می‌دانید دستگاه‌های بسیاری وجود دارد که از طریق USB شارژ می‌شوند و یا اینکه با استفاده از پورت USB قابل‌دسترسی هستند اما پورت‌های مختلف با هم متفاوت هستند و یک میزان مشخصی برق را به‌عنوان برق خروجی ارائه می‌دهند. اگر دستگاهی بخواهد بیشتر از این میزان برق را از آن پورت بکشد ممکن است پورت خراب شود و یا حتی اینکه منجر به آتش‌سوزی شود.

گذشته از این مسئله پورت‌ها با تکنولوژی‌های مختلفی ساخته می‌شوند مثلاً پورت ماشین ترکیبی از USB 2 و USB 3 است به همین دلیل و با توجه به تکنولوژی مورد استفاده، ممکن است میزان برق خروجی که عرضه می‌کنند هم متفاوت باشد.

بگذارید با یک مثال ساده توضیح دهیم. فرض کنید گوشی شما در حالت عادی به سه ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد اما هنگامی‌که آن را به پورت USB ماشین خود وصل می‌کنید در مدت سه ساعت حتی 20 درصد هم شارژ نشده است. این مسئله به شکل ساده تفاوت میزان برق خروجی پورت‌ها را نشان می‌دهد.

با این توضیحات درصورتی‌که گجت و یا گوشی هوشمندی را به یک پورت متصل کردید و مدت زمان شارژ شدن آن بیشتر از حالت عادی طول کشید، متوجه می‌شوید که خروجی پورت به‌اندازه‌ای که باید کافی نیست تا بتواند پاسخ گوی نیاز این آن گجت باشد.

شاید برای شما هم سؤال پیش بیاید که چطور باید میزان خروجی پورت USB را تشخیص دهیم؟ در ادامه این موضوع را به طور دقیق برای شما توضیح می‌دهیم. با فیسیت همراه باشید.

 

نحوه تشخیص میزان خروجی پورت USB

چک کردن میزان خروجی پورت USB در ویندوز بسیار ساده است. برای این کار کافی است برنامه USBDeview قابل‌حمل (portable : برنامه‌های portable برنامه‌هایی هستند که نیازی به نصب ندارند) را روی سیستم خود اجرا کنید.

زمانی که برای نخستین بار برنامه را اجرا کنید، لیست تمامی دستگاه‌های USB که تاکنون استفاده کرده‌اید به همراه لیست تمامی پورت‌های سیستم شما نمایش داده می‌شود. لیست پورت‌هایی که در حال حاضر در سیستم شما فعال هستند هم به‌صورت های لایت و به رنگ سبز مشخص می‌شوند.

برای اینکه بتوانید جزییات هر پورتی را ببینید کافی است روی نام آن دو بار کلیک کنید تا همه اطلاعات پورت ازجمله آخرین باری که از آن پورت استفاده شده است و یا اینکه آن دستگاه به‌صورت ایمن از سیستم جدا شده است یا نه و... را ببینید.

در این جدول فیلدی با نام Power وجود دارد که میزان برقی که پورت پشتیبانی می‌کند را نشان می‌دهد و جواب سؤال شما عددی بر حسب میلی‌آمپر است که در این فیلد قرار دارد.

نحوه  تشخیص میزان خروجی پورت USB

نحوه  تشخیص میزان خروجی پورت USB

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر