اضافه شدن پشتیبانی Oculus Rift به اپلیکیشن‎های واقعیت مجازی کروم

اضافه شدن پشتیبانی Oculus Rift به اپلیکیشن‎های واقعیت مجازی کروم

مرورگر کروم از حالا به بعد هدست واقعیت مجازی اکولوس ریفت را نیز پشتیبانی می‌کند.

در سکوت خبری یه آخرین نسخه‌ی گوگل کروم، یعنی نسخه‎ی شماره 66 قابلیت پشتیبانی هدست Oculus Rift را اضافه شده است. از حالا به بعد شما حال می‌توانید با تکنولوژی واقعیت مجازی وب را مرور کنید و از اپلیکیشن‌های WebVR لذت ببرید. البته در حال حاضر قابلیت پشتیبانی از Rift تنها برای نسخه‌ی ویندوز10 مرورگر موجود است چرا که اپلیکیشن‌های وب واقعیت مجازی روی Oculus متصل به مک کار نمی‌کنند. 
تا به حال تجربه‌ی واقعیت مجازی وب تنها به نسخه‌ی موبایل کروم محدود می‌شد. سال پیش گوگل قابلیت پتشیبانی را برای گوشی‌های اندروید سازگار با Daydream منتشر کرد که دیگر نیازی به یک اپلیکیشن خاص نداشتند و تنها کافی بود که به وب‌سایت‌ها و ویدئوهای واقعیت مجازی روی کروم موبایل سر زد. پس از آن این شرکت قابلیت پشتیبانی را به گوشی‌های ارزان قیمت تر خود نیز منتشر کرد. 
حال با پشتیبانی Oculus شما می‌توانید واقعیت مجازی روی وب را از طریق دسکتاپ با استفاده از هدست‌های آخرین مدل Rift استفاده کنید. البته هنوز محتوای زیادی برای واقعیت مجازی با کیفیت بالا ساخته نشده است اما همین هفته گوگل اعلام کرد که همکاری خود را با CyArk برای ساخت محتوای واقعیت مجازی شروع کرده است که می‌توانید با استفاده از هدست خود روی مرورگر کروم ویندوز از آن‌ها لذت ببرید. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر