گوگل Allo را رها کرده تمرکزش را روی اپلیکیشن SMS قرار می‌دهد

گوگل Allo را رها کرده تمرکزش را روی اپلیکیشن SMS قرار می‌دهد

گوگل در حال ارتقای پیام رسان اندروید است. به زودی قابلیت RCM نیز به آن اضافه می‌شود.

گوگل مدت‌هاست که در حال تلاش برای ساخت یک اپلیکیشن پیام رسان خوب است. اپل از ابتدا iMessage را ساخت اما گوگل Google Talk, Huddle, Hangouts, را ساخته و آخرین اپلیکیشن پیام رسانش Allo بوده که تقریباً هیچ کس از آن استفاده نمی‌کند. حال گوگل اعلام کرده که Allo را رها کرده و تمرکزش را روی اپلیکیشن SMS قرار می‌دهد. 
Allo دو سال پیش در مراسم Google I/O در کنار اپلیکیشن تماس ویدئویی Duo معرفی شد. Duo بازخورد خوبی داشت و مردم آن را دوست داشتند. اما Allo تقریباً متروکه ماند. این اپلیکیشن چیزی شبیه به واتس‌اپ است و با شماره تلفن شما کار می‌کند اما از طریق اینترنت پیام فرستاده و قابلیت‌هایی بیشتر از SMS دارد، اما مانند iMessage پیام کوتاه SMS را پشتیبانی نمی‌کند. 
اما Allo هیچ چیز جدیدی نداشت و هیچ کس حتی دلش نمی‌خواست از آن استفاده کند چرا که روش‌های بسیار زیادی برای پیام رسانی وجود داشت. حال شرکت گوگل اعلام کرده که قصد دارد بیشتر تیم Allo را به پروژه‌های پیام رسان دیگر منتقل کند که نشان می‌دهد این پایان کار Allo است. این اپلیکیشن از دی ماه دیگر آپدیت نشده و به نظر نمی‌رسد که کسی به آن اهمیت دهد. 

rcm


شرکت گوگل اعلام کرد که تمرکزش را روی اپلیکیشن Android Messages SMS قرار خواهد داد. این اپلیکشن در حال حاضر تنها پیام کوتاه می‌فرستد اما به زودی قابلیت پشتیبانی RCS نیز به آن اضافه می‌شود. RCS نوعی پیشرفته از SMS است که محتوا را از طریق شبکه‌ی دیتا می‎فرستد. RCS قابلیت انتقال فایل، چت گروهی و قابلیت‌های بسیار دیگری را که با SMS ممکن نیست دارد. بیشتر شرکت‌ها در حال تلاش برای ساخت سیستم RCS خود هستند اما SMS نیز هنوز موجود خواهد بود. 
با تمرکز روی RCS گوگل اپلیکیشن پیام‌رسان اندروید را ارتقا خواهد داد. البته اپلیکیشن پیام رسان SMS نیز پیشرفت خواهد کرد. با دریافت پشتیبانی برای RCS اگر مخاطب شما نیز این قابلیت را داشته باشد می‌توانید از پیام رسان اندروید خود نهایت لذت را ببرید. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

night.d

چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1397

از اولشم google allo چرت بود با اینکه بیشتر برنامه های گوگل حرف نداره. حالا ببینیم با این یکی برنامش چیکار میکنه

پاسخ

ثبت نظر