چه‌ کنیم که اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد ناپدید نشوند؟

چه‌ کنیم که اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد ناپدید نشوند؟

اگر اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد شما به ناگهان ناپدید می‌شوند شما دیوانه نشده‌اید. بلکه این قابلتی جدید در iOS11 است که برای خالی کردن فضای گوشی شما اپلیکیشن‌های بی استفاده را حذف می‌کند.

اگر تا به حال پیش آمده که فکر کنید یک اپلیکیشن بدون هیچ اخطاری از روی آیفون یا آیپد شما حذف شده بدانید که دیوانه نشده‌اید. این یک قابلیت یا حقه‌ی جدید در iOS 11 است که Offload Unused Apps یا حذف اپلیکیشن‌های بدون استفاده نام دارد. این قابلیت برای این طراحی شده که فضای گوشی شما خالی شود اما این که بدون اطلاع شما این اتفاق رخ می‌دهد کمی عجیب است. اما از کجا بفهمیم که آیفون ما بدون اطلاع ما اپلیکیشن‌ها را حذف می‌کند؟ 

اپل

 

1- تنظیمات را باز کنید. 

2- به iTunes & App Store  بروید. 

3- اگر این قابلیت برای شما فعال باشد در پایین لیست گزینه‌ی Offload Unused Apps را می‌بینید. 

4- اگر فعال است و نمی‌خواهید که بدون اطلاع اپلیکیشن‌های شما حذف شوند آن را غیر فعال کنید. 

5- حال دیگر اپلیکیشن‌ها تنها در صورتی حذف می‌شوند که خودتان بخواهید. 

در توضیحات این قابلیت گفته شده که : «این قابلیت به صورت خودکار اپلیکیشن‌هایی که استفاده نمی‌شوند را حذف می‌کند اما همه‌ی اسناد و داده‌ها باقی می‌مانند. با نصب دوباره اپلیکیشن، اگر هنوز روی اپ استور موجود باشد اطلاعات شما بدون دست خوردن باقی می‌ماند.» 

این قابلیت تنها اپلیکیشن را پاک می‌کند و نه اطلاعات شما را. در نتیجه با نصب دوباره‌ی اپلیکیشن دوباره به اطلاعات خود دسترسی خواهید داشت. تنها در صورتی دیگر نمی‌توانید از اپلیکیشن استفاده کنید که از اپ استور حذف شده باشد. 

اپل برای این قابلیت صفحه‌ی کمک نساخته در نتیجه ما دقیقاً نمی‌دانیم که به چه صورت کار می‌کند. Offload Unused Apps به صورت پیشفرض خاموش است اما اگر فضای گوشی یا تبلت شما کم شود iOS به صورت پیشفرض آن را روشن می‌کند. 

این که اپلیکیشن‌های بی استفاده حذف شوند ایده‌ی خوبی است چرا که فضای اضافی اشغال می‌کنند. اما اگر دوست ندارید که بدون اطلاع شما اپلیکیشن‌هایتان حذف شوند می‌توانید آن را غیر فعال کنید. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محسن

پنج‌شنبه, 06 اردیبهشت 1397

سلام
من مشکلی که دارم آیکون برنامه از روی صفحه ناپدید میشه
ولی از طریق سرچ برنامه رو باز میکنم اپلیکیشن باز میشه و کار میکنه ولی آیکونش نیست.!!!

پاسخ

ثبت نظر