چطور از دستور ping استفاده کنیم

چطور از دستور ping استفاده کنیم

یکی از پرکاربردترین دستوراتی که در دنیای کامپیوتر استفاده می‌شود دستور ping است. اما کاربردهای این دستور چیست و چطور از این دستور استفاده کنیم؟

یکی از پرکاربردترین دستوراتی که در دنیای کامپیوتر استفاده می‌شود دستور ping است. اگر با متخصصان حوزه کامپیوتر و یا فناوری اطلاعات برخورد داشته باشید بعید است که این دستور را از زبان آن‌ها نشنیده باشید.

کاربردهای دستور ping

دستور ping کاربردهای بسیاری دارد که ازجمله مهم‌ترین کاربردهای دستور ping می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چک کردن اتصال به اینترنت و یا متصل نبودن

  • اندازه‌گیری سرعت اینترنت
  • عیب‌یابی شبکه
  • چک کردن متصل بودن و یا نبودن به سیستم دیگری
  • و...

شاید در نگاه اول استفاده از دستور ping کمی پیچیده به نظر برسد اما اصلاً این طور نیست و برای استفاده از این دستور نیازی نیست که یک متخصص IT باشید.

 

دسترسی به محیطی برای اجرای دستور ping

برای اینکه بتوانید هر یک دستورات شبکه را اجرا کنید در ویندوز به برنامه CMD نیاز دارید و در مک و لینوکس به terminal نیاز دارید.

1- دسترسی به cmd در ویندوز

دسترسی به برنامه cmd در ویندوز بسیار ساده است. در ساده‌ترین حالت می‌توانید عبارت cmd را در سرچ ویندوز وارد کنید و به این برنامه دسترسی داشته باشید.

2- دسترسی به terminal در مک

برای دسترسی به برنامه terminal در مک در ساده‌ترین حالت می‌توانید با کیک روی ذره‌بین و جستجوی عبارت terminal به این برنامه دسترسی داشته باشید.

دسترسی به terminal در مک

دسترسی به terminal در مک

 

3-دسترسی به terminal در لینوکس

برای دسترسی به برنامه terminal در لینوکس در ساده‌ترین حالت می‌توانید به‌صورت هم‌زمان سه کلید ctrl و alt و T را بفشارید. سپس دو کلید alt و f2 را بفشارید و عبارت gnome-terminal را تایپ کنید.

 

چطور یک وب سایت یا کامپیوتر را ping کنیم

برای استفاده از دستور ping ابتدا باید در هر یک از ویندوز، مک و لینوکس محیط مورد نیاز را اجرا کنید. سپس دو حالت کلی وجود دارد، یکی ping کردن یک آدرس IP و دیگریping کردن آدرس یک وب سایت.

ping كردن وب سایت

برای ping کردن آدرس یک وب سایت کافی است بعد از عبارت ping آدرس وب سایت را وارد کرده و اینتر کنید.

[ping [web URL

ping كردن وب سایت

ping كردن وب سایت

ping كردن آدرس IP

برای ping کردن یک آدرس IP هم کافی است بعد از عبارت ping آدرس IP را وارد کنید. برای نمونه در تصویر زیر آدرس DNS را وارد کرده‌ایم. به‌این‌ترتیب علاوه بر نشان دادن روش ping کردن، اتصال یا عدم اتصال به اینترنت را هم به این شکل می‌توانید چک کنید.

[ping [IP address

ping كردن آدرس IP

ping كردن آدرس IP

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر