اولین تلویزیون با وضوح 8k ماه آینده به قیمت عجیبی به بازار عرضه خواهد شد.

اولین تلویزیون با وضوح 8k ماه آینده به قیمت عجیبی به بازار عرضه خواهد شد.

شارپ شرکت صنایع الکترونیکی ژاپنی، طراح و تولیدکننده طیف وسیعی از محصولات و کالاهای الکترونیکی، ماه آینده برنامه‌ی محدودی برای فروش تلویزیون با این وضوح دارد. امروزه شرکت شارپ پس از سامسونگ، ال‌جی، سونی و پاناسونیک، به‌عنوان پنجمین تولیدکننده تلویزیون در جهان، شناخته می‌شود. به علاوه این شرکت بزرگترین تولیدکننده تجهیزات اداری در جهان به‌شمار می‌آید

شارپ شرکت صنایع الکترونیکی ژاپنی، طراح و تولیدکننده طیف وسیعی از محصولات و کالاهای الکترونیکی، ماه آینده برنامه‌ی محدودی برای فروش تلویزیون با این وضوح دارد. امروزه شرکت شارپ پس از سامسونگ، ال‌جی، سونی و پاناسونیک، به‌عنوان پنجمین تولیدکننده تلویزیون در جهان، شناخته می‌شود. به علاوه این شرکت بزرگترین تولیدکننده تجهیزات اداری در جهان به‌شمار می‌آید.
در واقع به تلویزیون وضوح 8k، تلویزیون وضوح بسیار بالا هم گفته می‌شود؛ این فرمت در واقع قالبی پیش‌نهادی برای ویدیوی دیجیتال است که از سوی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانش و تکنولوژی ان‌اچ‌کی مطرح شد. تفکیک‌پذیری آن حدود شانزده برابر پیکسل‌های تلویزیون وضوح بالا است که آن را تقریباً با سطح جزییات آی‌مکس یکی می‌کند. این تلویزیونها با داشتن بالاترین جزئیات تصویر، بهترین تجربه‌ی تماشای تصویر را ایجاد می‌کند. همان‌طور که گفته شد کل تصویر دارای اندازهی ۷۶۸۰×۴۳۲۰ است. تصویر در این تلویزیون‌ها با وضوح باورنکردنی ارائه می‌شود به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد تصویر ارائه‌شده در مقایسه با سینماها، کیفیت بهتری دارد. به نظر می آید تلویزیون‌ها با وضوح تصویر بسیار بالا از نظر تجاری شانس بالایی دارند.
این تلویزیون‌ها برای شروع، به مراکز پخش پیام‌های شنیداری و یا دیداری و کمپانی‌های تولید ویدیو عرضه می‌شوند و در اواخر ماه اکتبر برای خرید عموم در دسترس خواهد بود. کمپانی شارپ هنوز برای این تلویزیون با وضوح بسیار بالا، قیمتی تعریف نکرده است؛ اما موسسه‌ی رسانه‌ای نیکی اعلام کرده است که یک تلویزیون 85 اینچی با این چنین وضوح، قیمت تقریبی 125000 دلار را خواهد داشت.
به گفته موسسه‌ی رسانه‌ای نیکی، کمپانی شارپ، تا به امروز، از طرف ان‌اچ‌کی، سازمان ملی رادیو تلویزیونی ژاپن، سفارشات بسیاری برای این تلویزیون با وضوح بسیار بالا داشته است. این سازمان در نظر دارد تا پخش تصویر را با این تلویزیون در سال آینده، آزمایش کند تا در سال 2020 برای بازی‌های المپیک از آن بهروری شود.
باید اشاره کرد که برنامه‌ی توسعه‌ی این فرمت به حدود بیست سال پیش برمیگردد؛ یعنی چند سال پس از عرضه‌ی تلویزیون‌های اچ‌دی کار روی این فرمت شروع شد.
به عنوان نکته‌ا‌ی مهم باید دانست که برای تحقق این فرمت جدید میبایست هر جزئی در زنجیره‌ی تولید، ارتقا یابد؛ از دوربینهای عکسبرداری و ابزار و لوازم استودیو گرفته تا سیستم‌های انتقال، تا قادر به سازگاری با پهنای باند بسیار بالای لازمه برای ویدیو با فرمت 8کی شوند.
باید اشاره کرد انتظار می‌رود که در سال 2018، این تلویزیون به مصرف عموم برسد.
به علاوه شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ، نمونه‌هایی اولیه از این تلویزیون با این تکنولوژی را در ماه ژانویه در لاس‌وگاس ایالت نوادا، در نمایشگاه میان‌کشوری سی‌ای‌اس، به نمایش گذاشتند.   


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر