بعد از ممنوعیت خریدوفروش بیت کوین در کشور، ارز دیجیتال ملی آماده فعالیت شد

بعد از ممنوعیت خریدوفروش بیت کوین در کشور، ارز دیجیتال ملی آماده فعالیت شد

به دنبال ممنوعیت خریدوفروش بیت کوین در کشور، ارز دیجیتال ملی آماده فعالیت شد.

به دنبال ممنوعیت خریدوفروش بیت کوین در کشور، ارز دیجیتال ملی آماده فعالیت شد.


ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین دو موضوع به هم تنیده‌ای هستند که در یک سال اخیر بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گرفته‌اند. رشد چشمگیر برخی ارزهای رمزپایه همچون بیت کوین و اتریوم طی سال 2017 شاید بیشترین عامل همه‌گیر شدن این موضوع بود که منجر شد افراد زیادی به استخراج و یا خریدوفروش ارزهای دیجیتال روی بیاورند.

موضوع ارزهای دیجیتال به‌اندازه‌ای اهمیت یافت که چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیاده‌سازی اولین ارز دیجیتال در کشور خبر داد و فراخوانی برای شناسایی نخبگان کشور در این حوزه ارزهای دیجیتال ارائه داد تا اولین ارز دیجیتالی که در کشور طراحی شده است را به‌صورت آزمایشگاهی بررسی کرده و پیاده‌سازی کنند.

پيشنهاد فيسيت : اولین ارز دیجیتال در ایران پیاده‌سازی می‌شود

موضوع به اینجا و ساخت ارز دیجیتال ملی ختم نشد و بعد از مدتی بانک مرکزی خریدوفروش بیت کوین را هم ممنوع کرده و تکنولوژی بلاک چین را نقطه مهم در آینده اینترنت عنوان کرد. دلیل این ممنوعیت به این شکل بیان شده است:

نگرانی بانک مرکزی ناشی از خروج ارز و آسیب دیدن مردم و موضوعات این‌چنینی است که بر همین اساس تصمیم گرفتند تا خریدوفروش بیت کوین را ممنوع کنند، چراکه بیت کوین همه ارز دیجیتال نیست و آینده چهارچوب و پیکره اینترنت دنیا مبتنی بر بلاک چین خواهد بود.

بااین‌وجود به نظر می‌رسد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کمی متفاوت به این مصوبه نگاه می‌کند. درواقع وی ممنوعیت خریدوفروش بیت کوین را ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال برای توسعه داخلی نمی‌داند:

مصوبه بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار اصلی پول و مالی کشور در مورد ارزهای رمزنگاری شده مثل بیت کوین که به بانک‌ها و صرافی‌ها اعلام کرده که استفاده از آن‌ها ممنوع است، بدین منظور نیست که به‌کارگیری ارز دیجیتال در توسعه داخلی ممنوعیت یا محدودیت دارد.

ضمناً مشهود است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالیت ارزهای دیجیتال در کشور موافق است تا جایی که وی از پیشرفت پروژه ارز دیجیتال ملی سخن گفته است. به نظر می‌رسد که پروژه ارز دیجیتال ملی بررسی شده است و درواقع مدل آزمایشی آن نیز آماده شده است. گذشته از موضوع پیگیری فعالیت ارز دیجیتال ملی در کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ارزهای دیجیتال چنین اظهار نظر کرد:

در برابر ارز دیجیتال برگشت به عقب معنی ندارد چراکه پیکره آینده دنیا بر اساس تکنولوژی بلاک چین است و به همین دلیل باید آن را پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم.

 

پيشنهاد فيسيت : تلگرام در ایران مختل شد، آیا موضوع فیلترینگ است؟

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ كانال سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر